رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده گفت: در راستای حمایت از بهبود یافتگان بیماری اعتیاد در شهرستان لنده تعداد 7 پرونده ارائه تسهیلات تشکیل شده که دو نفر از آنها برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شدند.

به گزارش مرور نیوز، نورعلی کاظمی صبح امروز در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان لنده گفت: سازمان بهزیستی در راستای مقابله با معضل اعتیاد در جامعه، پیشگیری را مقدم بر درمان دانسته و کارگاه‌های خوبی در سطح شهرستان راه‌اندازی کرده است.

وی با بیان اینکه اعتیاد دامن‌گیر همه اقشار جامعه بوده افزود: اعتیاد مربوط به یک قشر خاص نبوده ولی بیش از همه جوانان را به دلیل مشکلات بیکاری، فقر و ... تهدید می‌کند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده تصریح کرد: در راستای اجرای مصوبات شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان سعی شده با هماهنگی اداره آموزش و پرورش کارگاه‌های آموزشی در سطح مدارس و با حضور کارشناسان برگزار شود.

کاظمی یادآور شد: مهمترین مباحث مطرح شده در این کارگاه‌ها و کلاس‌ها آشنایی دانش‌آموزان با معضلات و عوارضات مواد مخدر بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا نمایشگاه عکس اعتیاد در سطح مدارس شهرستان راه‌اندازی شد و مورد استقبال دانش‌آموزان و فرهنگیان قرار گرفت.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده به برگزاری کلاس های NA برای بهبود یافتگان مواد مخدر اشاره و گفت: تفاهم نامه‌ای با پلیس آگاهی جهت ارائه خدمات و یا برخورد با معتادان منعقد شید که در همین راستا تعامل و همکاری بیش از پیش خواهد بود.

کاظمی به ضرورت حمایت از بهبود یافتگان از دام اعتیاد اشاره و گفت: با توجه به مصوبات شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر در راستای حمایت از بهبود یافتگان تا کنون بیش از 7 فقره پرونده اعطای تسهیلات اشتغالزایی در اداره بهزیستی تشکیل و 2 نفر از آنها جهت اخذ تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند و بالغ بر 300 میلیون ریال تسهیلات دریافت نمودند.

وی افزود: در این خصوص لازم است مصوبات شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان که با حضور دبیر اجرایی شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر استان برگزار شد در خصوص واگذاری سهمیه جهت ارائه تسهیلات به بهبود یافتگان از سوی این شورا اقدام شود.

رئیس اداره بهزیستی گفت: با ارائه سهمیه و تخصیص اعتبار شاهد خدمات‌رسانی بهتر به این قشر آسیب‌پذیر خواهیم بود.