مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌استان اصفهان گفت: بیشترین فراوانی سینما در کشور مربوط به استان تهران با ٦٥ سینما بوده و پس از تهران، اصفهان با ٢١ سینما بیشترین تعداد سینما در کل کشور را دارا می‌باشد.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی با اشاره به وضعیت سینماهای استان اصفهان در مقایسه با کل کشور اظهار کرد: گزارشی از معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهریور ماه سال جاری منتشر شده که وضعیت سینماهای استان‌های مختلف کشور را از لحاظ کمی و کیفی بررسی نموده است.

وی خاطرنشان کرد: بنا بر این گزارش در تمام کشور ٢٦٨ سینما وجود دارد که بیشترین فراوانی سینما در کشور مربوط به استان تهران با ٦٥ سینما بوده و پس از تهران، اصفهان با ٢١ سینما بیشترین تعداد سینما در کل کشور را دارا می‌باشد.

وی با بیان اینکه در تمام کشور ١٢٦ هزار و ٦٥ صندلی سینما وجود دارد که بیشترین فراوانی صندلی سینما مربوط به تهران بوده و پس از تهران بیشترین تعداد صندلی متعلق به استان اصفهان با فراوانی ٨ هزار و ٤٩٤ صندلی می‌باشد، افزود: همچنین در کشور ٤٠٣ سالن سینما نیز وجود دارد که استان اصفهان پس از تهران با ٢٧ سالن سینما از این حیث نیز پس از تهران رتبه دوم کشور را دارد.

حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه سینماها و سالن‌های نمایش فیلم در پایان خط تولید صنعت سینما و ابتدای چرخه درآمدی برای تولیدات سینمایی قرار دارد، تصریح کرد: بنابراین بررسی کمی سالن های سینمایی به دلیل اینکه با نحوه ارائه آثار، جذب مخاطبین، گستردگی و پخش آثار به نحوی به وضعیت سینماها مربوط است، حائز اهمیت می‌باشد.