مدیرکل راه و شهرسازی قم از افتتاح 195 واحد مسکن مهر در این استان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، حسن صبوری پیش از ظهر امروز در نشست خبری شورای حمل‌ونقل استان قم که در سالن جلسات اداره‌کل راه و شهرسازی استان برگزار شد، با اشاره به طرح کمربندی جدید قم اظهار داشت: امید است این طرح با پیگیری‌هایی که در لایحه بودجه دولت انجام‌شده در قانون بودجه سال 96 به مراحلِ عملیاتی برسد، این اعتبار باید در برنامه ششم توسعه افزایش یابد چراکه اعتبار در نظر گرفته‌شده پاسخگوی کل طرح نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به تعریف جاده قم جعفریه در چهار قطعه گفت: قطعه نخست این طرح به بهره‌برداری رسیده و آسفالت و زیرسازی قطعه دوم و سوم انجام‌شده است و برای ادامه کار با کمبود بودجه مواجه هستیم.

صبوری با اشاره به طول قطعه چهارم طرح تبدیل جاده قم- جعفریه گفت: طول این قطعه به طول 4 و نیم کیلومتر تا انتهای حوزه قم ادامه دارد و تاکنون بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی گفت: برای تبدیل محور قم- سلفچگان به آزادراه تفاهم‌نامه‌ای با بخش خصوصی منعقدشده و در این تفاهم‌نامه آمده که 40 کیلومتر از این محور به آزادراه تبدیل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به تقاطع غیرهمسطح شهر پردیسان گفت: با احداث مسیر ورودی جدید به شهر پردیسان بسیاری از مشکلات شهری گره‌گشایی خواهد شد همچنین در سال جاری 10 کیلومتر از نقاط حادثه‌خیز و 35 کیلومتر از راه روستایی استان آسفالت و بهسازی شده است.

صبوری با اعلام نظر شورای عالی معماری و شهرسازی برای تجدیدنظر پروژه پیامبر اعظم (ص) گفت: پروژه پیامبر اعظم (ص) به 3 قطعه که فاز اول از حرم تا میدان معلم،فاز دوم میدان معلم تا فردوسی و فاز سوم از میدان فردوسی تا جمکران است ، تبدیل‌شده که در فاز اول آن به احیای بافت تاریخی و در فاز دوم آن بر استفاده حداکثری از مسیر پیاده‌روی و در فاز سوم بر استفاده از سازه‌های موقت تأکید شده است.

وی با اعلام خرسندی از بررسی مجدد طرح بلوار پیامبر اعظم در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی عنوان کرد: طرح بلوار پیامبر اعظم(ص) به‌طور مجدد در جلسه‌های فنی و شورای عالی معماری و شهرسازی مطرح می‌شود تا از ظرفیت مناسبی که برای قم ایجادشده به نحو مطلوب استفاده کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی قم از افتتاح 195 مسکن مهر در دهه فجر خبر داد و گفت: استان قم تعهد ساخت 46 هزار واحد مسکن مهر را دارد که از این تعداد 2 هزار و 300 واحد باقی‌مانده است که به دلیل همکاری نکردن متقاضیان و نداشتن توان مدیریتی برخی تعاونی‌ها هنوز به مرحله افتتاح نرسیده است و تنها 195 واحد مسکن مهر در شهر پردیسان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی بابیان عزم این سازمان برای حل مشکلات مسکن مهر خاطرنشان کرد: کمیته‌ای با حضور استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و تعاونی‌هایی که در مجموعه مسکن مهر فعال هستند تشکیل‌شده تا مشکلات در آن جلسات مطرح و حل شود تا زمینه بهره‌برداری واحدها هر چه سریع تر فراهم گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی قم از مردم خواست در صورت معامله زمین حتماً از نهادهای رسمی استعلام‌های لازم را انجام دهند تا زمین در محدود شهری باشد و افزود: ساخت‌وسازهای استان توسط کمیته سیما و منظر شهری رصد می‌شود تا منظر شهری به حد مطلوب رسیده و کیفیت زندگی ارتقا یابد و همچنین نمای رومی که در چند سال گذشته توسعه زیادی یافته و فراگیر شده و منظر شهر را از ظاهر ایرانی اسلامی خارج کرده ، ممنوع است و بعدازاین ممنوعیت، اصلاحاتی در ظاهر ساختمان‌های بلندمرتبه و بزرگ شهر اجرا می‌شود.