معاون عمرانی استاندار گیلان با اشاره به تأکیداستاندار بر بهره گیری از پتانسیل بخش خصوصی دراجرای پروژه ها، گفت:۶۸ درصد پروژه های دهه فجر با سرمایه گذاری بخش خصوصی بهره برداری می شوند.

به گزارش مرور نیوز، حجت شعبانپور در جلسه شورای اداری که بعد از ظهر یکشنبه در سالن آست الله بهجت فرمانداری فومن برگزار شد ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، اظهار کرد:در ایام الله دهه فجر استان گیلان شاهد بهره برداری از 882 پروژه با اعتبار سه و هزار و 442 میلیارد تومان است.

وی افزود: از این میزان 596 میلیارد تومان اعتبار بخش دولتی، 481 میلیارد تومان در حوزه مسکن و بیش از دو هزارو 364 میلیارد تومان نیز متعلق به سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

معاون عمرانی استانداری گیلان با اشاره به تأکید استاندار برحضور و بهره گیری از پتانسیل بخش خصوصی در اجرای پروژه ها، گفت: 68 درصد پروژه های افتتاحی در دهه فجر امسال با اعتبارات بخش خصوص به بهره برداری رسیده است.

وی به افتتاح پروژه های سال گذشته با یک هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به آمارها امسال شاهد افزایش 200درصدی افتتاح پروژه ها در سطح استان گیلان هستیم.

برخورداری 95 درصدی استان از نعمت گاز طبیعی

شعبانپور در ادامه با اشاره به برخی شاخص های برخورداری استان در حوزه های مختلف اعم از گاز و راه روستایی، تصریح کرد: طی سه سال گذشته شاهد توسعه و رشد این شاخص ها در بخش های مختلف بودیم.

وی با بیان اینکه در حوزه گازرسانی شاخص برخورداری استان 64 درصد بود، یادآورشد: با توجه به پیگیری مسئولان و اجرای بند ق اکنون شاخص برخورداری استان گیلان در حوزه گازرسانی 95 درصد بوده و امسال نیز هفت شهرستان استان به عنوان شهرستان سبز معرفی شدند.

معاون عمرانی استاندار گیلان همچنین به راه روستایی و شاخص برخورداری 39 درصدی استان در سال های گذشته اشاره کرد و افزود: با تلاش همه مسئولان در این حوزه اکنون شاخص برخورداری گیلان در راه روستایی به 52 درصد رسیده که از میانگین کشوری نیز بالاتر است.

تعیین تکلیف بیش از 65 هزار واحد مسکن مهر گیلان

وی با اشاره به پروژه مسکن مهر و سهم 75 هزار واحدی استان گیلان از این پروژه، گفت: قبل از شروع به کار دولت تدبیر و امید حدود 40 درصد واحدها تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شده بود.

شعبانپور به تأکید استاندار گیلان برای تکمیل و اتمام مابقی این پروژه با توجه به همه نقدهایی که در خصوص اجرای این طرح وجود داشت، تصریح کرد: امروز وضعیت استان گیلان در این زمینه از میانتگین کشور نیز جلوتر بوده و حدود 65 هزار و 500 واحد مسکن مهر تعیین تکلیف شده اند.

وی به طولانی شدن پروژه مسکن مهر شهرستان فومن نیز اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه وضعیت پروژه مسکن مهر فومن به خاطر وجود برخی مشکلات مطلوب نیست و نیازمند توجه و پیگیری جدی تر است.

خسارت بارش سنگین برف به شبکه برق استان

معاون عمرانی استانداری گیلان با اشاره به بارش برف سنگین در استان طی روزهای گذشته و بروز برخی مشکلات، اظهار کرد: از روز چهارشنبه با بارش برف تمامی دستگاه های خدماتی و امدادرسان در تمامی نقاط استان مشغول به فعالیت و خدمات رسانی به شهروندان هستند.

وی افزود: در مناطق جلگه ای شاهد بارش 70 سانتی متری برف بودیم و در ارتفاعات نیز یک متر و 70 سانتی متر برف بارید و همچنین وزش باد با سرعت 80 کیلومتر برساعت نیز بی سابقه بود.

شعبان پور ادامه داد: این وزش باد سبب سقوط تیرهای چراغ برق و سیم کشی برق بوده که بسیاری از روستاها با قطعی برق مواجه شده بودند.

به گفته این مسئول هنوز تعدادی از روستاها فاقد برق بوده که مسئولان امر تلاش می کنند تا امروز مشکل قطعی برق را حل کنند.