بندرعباس - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هرمزگان گفت: متاسفانه در سال های اخیر تصرف موقوفات به یک امر عادی تبدیل شده که باید جلوی این رویه گرفته شود و شناسایی موقوفات است.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از استانداری هرمزگان، علی رئوفی در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل قدیم و جدید اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان با تبریک ایام فرخنده دهه فجر انقلاب اسلامی، عنوان کرد: اگر به منویات و توصیه های حضرت امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در زمینه وقف توجه شود و این بیانات عملی شود بسیاری از برنامه ریزی ها در زمینه وقف محقق خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت جلوگیری ازتصرف موقافات درسطح استان، خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال های اخیر تصرف موقوفات به یک امر عادی تبدیل شده که باید جلوی این رویه گرفته شود و شناسایی موقوفات استان بهترین راهکار برای جلوگیری از تصرفات توسط سودجان است.

وی با اشاره به راهگشا بودن موقوفات در حل مشکلات، اظهارداشت: بسیاری از مشکلات دینی، فرهنگی و اجتماعی استان در حوزه های مختلف را می توان با استفاده از درآمد موقوفات مرتفع کرد.

رئوفی با اشاره به اهمیت وقت گذاشتن از سوی مدیران برای پیشبرد کارها در این رابطه تصریح کرد: اگر مدیری خود را مقید به ساعت کار اداری بداند موفق نخواهد بود و چندان کارایی نخواهد داشت زیرا وقت اداری صرف دیدار با ارباب رجوع و جلسات هماهنگی می شود و باید ساعات پس از زمان اداری را مدیران برای کار ، توسعه و پیشرفت امور اختصاص دهند و فعالیت در چهارچوب زمانی اداری توفیقی برای مدیران به همراه نخواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با تاکید بر تعامل مدیران استان با یکدیگر، خاطرنشان کرد: ادار کل اوقاف و امور خیریه برای پیشرد امور نیازمند تعامل سازنده با مدیران سایر دستگاه ها به ویژه شهرداری ها و راه و شهرسازی است و در صورت وجود احترام متقابل مدیران استان آماده هر گونه تعامل و همکاری هستند.

رئوفی گفت: یکی از دستگاه های مهمی که مدیریت اوقاف باید تعامل سازنده و مستمر با آن داشته باشد استانداری و دستگاه حاکمیتی در سطح استان است و در صورت وجود تعامل سازنده با این نهاد حاکمیتی بسیاری از امور پیش خواهد رفت و تجربه حضور در مدیریت اوقاف استان در دهه هشتاد این مهم را به اثبات رساند که نتیجه آن انعقاد چندین تفاهم نامه همکاری با استانداری و شهرداری بود و به دنبال آن هزار واحد تجاری و مسکونی در استان احداث و زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای بسیاری از شهروندان فراهم و موقوفات زیادی نیز احیاء، بازسازی و مرمت شد.

در این مراسم حجت الاسلام گرایلی به عنوان مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان معرفی شد.