زنجان- مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه رسیدن به جامعه پاک نیازمند حرکت در مسیر اهل بیت است، گفت: دشمن به‌دنبال تغییر سبک زندگی در جامعه اسلامی است.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام مسعود صفی یاری شامگاه سه شنبه در همایش سبک زندگی اسلامی، بر نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی تاکید کرد و افزود: توجه به این امر مهم خروجی خوبی را به دنبال دارد.

وی اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی حیات طیبه ای است که در قرآن داریم و از اهداف انقلاب اسلامی تحقق سبک زندگی اسلامی در قالب قرآنی است که رهبری هم بر این امرتاکید جدی دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: جنگ اصلی دشمن سبک زندگی اسلامی بوده بحث دین زدای، بحث غیرت زدایی و عفت زدایی بوده است و درصدد صادر کردن فرهنگ وارداتی بودند.

صفی یاری تاکید کرد: در بحث تهاجم فرهنگی آن چیزی که دشمن می خواهد این است که می خواهد سبک زندگی اسلامی جامعه را براساس نگاه خودشان تنظیم کنند سبک زندگی شیطانی را جایگزین سبک زندگی الهی و اهل بیتی بکنند.

وی افزود: مرحله اول طرح سبک زندگی اسلامی در حال اجرا است و برای فرزندان شاخصه های سبک زندگی اسلامی و غربی چیست تبیین شود و دشمن دنبال چه است به خوبی تبیین شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: ما در معرض نگاه تهاجمی هستیم و باید کاری بکنیم و از منظر دین و انقلاب اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی طرح هایی را در دستور کار دارد.

وی گفت: یک طرحی را در سال 94 در نظر گرفتیم طرح جامع سبک زندگی اسلامی در راستای دغدغد مقام معظم رهبری است و بخشی را متناسب با اقتضات کار را شروع کردیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان یاد آورشد: این طرح در ازمدت و جامع است و طی یک فرایندی ادامه دارد و مرحله و طبقه بندی از لحاظ محتوایی انجام شده و گروه هدف در نظر گرفته شده است.

صفی یاری افزود: مرحله اول در اوایل سالجاری اجرا شد و 55 پایگاه با محوریت وموضوع رساله حقوق امام سجاد(ع) در شهر زنجان شکل گرفت و براساس هدفگذاری که شده بود کار انجام شد و اساتید شناسایی شدند و مرحله دوم سبک زندگی طرح عفاف گرایی است.

وی عنوان کرد: این طرح نوعی نگاه مقابله ای با نقشه عفت زدایی که دشمن دارد در جامعه در عرصه های مختلف و ابزارهای گوناگون است اجرا می شود و نتیجه غیرت زدایی و دین زدایی در قالب شبیخون فرهنگی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: طرح عفاف گرایی را یک تیم تدوین کرده اند و محتوا و شاکله طرح آماده شده و اساتیدی که در بحث عفاف گرایی هستند شناسایی و توجیه شده اند ند و آموزشهای لازم دیده شد.

صفی یاری با اشاره به برگزاری طرح جامع سبک زندگی اسلامی گفت: این طرح در راستای مأموریت های سازمان تبلیغات اسلامی و سیاست های نظام جمهوری اسلامی است و ارتقای سطح کمی و کیفی دینداری در جامعه جزو وظایف حاکمیت دینی است.

وی افزود: طرح سبک زندگی اسلامی در راستای دغدغه های رهبری در استان زنجان شروع شده و این طرح 6 مرحله دارد که مرحله نخست آن با عنوان سبک زندگی اسلامی با محوریت رساله حقوق امام سجاد(ع) از تیرماه تا آذرماه اجرا شد.

صفی یاری تصریح کرد: ما زیباترین و نفیس ترین سرمایه های بزرگ را داریم ولی در ترویج آنها نمی توانیم کاری بکنیم واز این مسیر استفاده کنیم و جایگاه انبیاء الهی را به مردم بشناسیم و بگوییم که این ها را الگو قرار بدهید.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطر نشان کرد:ما به دنال جامعه پاک و سالم و مدرن و متعالی هستیم و همه اینها از مسیر اهل بیت امکان پذیر است و این را باید مهم را تبیین کنیم.

صفی یاری افزود: طرح جامع سبک اسلامی در سالجاری تدوین شد و مراحل مختلف داشت و سازمان براجرای کیفی این طرح بسیار جدی است.