معاون وزیر صنعت گفت: پیش بینی می‌کنیم در شرق استان اصفهان معادن خوبی داشته باشیم و تا کنون 108 محدود مستعد نیز در این منطقه کشف شده است.

به گزارش مرور نیوز، مهدی کرباسیان امروز (چهارشنبه) در همایش وفاق و همدلی؛ نوش داروی بن بست کنونی با اشاره به وجود نعمت‌های فراوان در کشور، اظهار کرد: با استفاده از بخش معدن می‌توان زمینه رشد و توسعه مردم و کشور را فراهم کرد و باید از این ظرفیت استفاده کنیم و نباید همه چیز را به حساب دولت گذاشت و هر کس کار خود را به خوبی انجام دهد همدلی ایجاد می‌شود.

رییس هیئت عامل ایمیدرو با بیان اینکه 27 تشکل معدنی در استان اصفهان وجود دارد، ادامه داد: بزرگترین تشکل بخش خصوصی از نظر سرمایه و کارآفرینی اتاق بازرگانی و خانه صنعت است و این بخش باید همدل شود تا بتواند حرفش را بیان کند و دولت نیز نظرات سازمان‌های مردم نهاد به ویژه اتاق را مد نظر قرار می‌دهد.

کرباسیان با بیان اینکه در تمام سفرهای رییس جمهور نمایندگی از بخش‌های خصوصی حضور دارند، تصریح کرد: مسئولان دولت باید حتما از نظرات بخش خصوصی استفاده کنند و تاکید خداوند نیز بر گرفتن مشورت‌ است.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه ایران چیزی از کشورهای پیشرفته کم ندارد، گفت: کشوری مانند کره جنوبی گاز، نفت، معدن و تاریخ ندارد و وظیفه ما حمایت از معادن است، اما بخش خصوص باید کمک فکری کند تا راه را پیدا کنیم.

کرباسیان خاطر نشان کرد: در دولت امید و تدبیر پروژه‌های خوبی در بخش فولاد اجرا شد، به طوری که با این پروژه‌ها ظرفیت تولید فولاد به 10 میلیون و 300 هزار تن رسید و ذوب آهن نیز با وجود مشکلات بسیار در حال تولید ریل است.

وی با بیان اینکه در بخش معدن نیز اقدامات خوبی انجام شد، گفت: 250 هزار کیلومتر کار اکتشافی معدن در حال انجام است که 38 هزار کیلومتر آن در شرق استان اصفهان قرار دارد و تا کنون 108 محدوده مستعد کشف شده است و کارهای حفاری آن انجام می‌شود.

رییس هیئت عامل ایمیدرو اضافه کرد: پیش بینی می‌کنیم در شرق استان اصفهان معادن خوبی داشته باشیم و با توجه به اینکه شرق استان اصفهان به دلیل بی آبی دچار مشکل شده است، باید توجه ویژه‌ای به بخش معدن در آنجا داشته باشیم.

کرباسیان اظهار کرد: در سال 93 پروژه پتاس به بهره برداری رسید که ظرفیت آن 50 هزار تن است ولی تا کنون 20 هزار تن تولید داشته و برای 600 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است. همچنین طلای موته نیز موفق شد کار اکتشافی انجام دهد و از معادن کوچک نیز خاک خریداری کند و تولید آن نسبت به سال قبل افزایش یابد.

وی اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال در خور و بیابانک و در کنار مجتمع پتاس دو کارخانه جدید کلرید سولفات پتاسیم و کلرید کلسیم اکسید منیزیم احداث کنیم.

معاون وزیر صنعت ادامه داد: مسئولیت کار را از تمرکز به عدم تمرکز تغییر داده‌ایم به طوری که کارشناسی صندوق بیمه با نظام مهندسی معدن استان‌ها است و کار از تهران خارج شده است، هم‌چنین دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان آمادگی همکاری با جامعه معدنی و صنایع معدنی دارند.

کرباسیان با بیان اینکه باید سطح علم و دانش افزایش یابد، تصریح کرد: سازمان توسعه و تجارت آمادگی کمک‌های مالی به استان‌ها را دارد و برای ارتقا سطح علمی استان‌ها سرمایه گذاری می‌کنیم و افزایش ایمنی معادن یکی از وظایف اصلی ما است چرا که نیروی انسانی از سرمایه‌های این بخش است.

وی ادامه داد: وفاق و همدلی مردم کشور ژاپن باعث شد، این کشور پس از جنگ جهانی دوم، بلافاصله به پیشرفت کند و در حوزه اقتصادی در جهان حرفی برای گفتن داشته باشد.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه در دین اسلام نیز بر همدلی و وفاق تاکید بسیار شده است، افزود: اختلاف نظر موجب پیشرفت و توسعه می‌شود و حرکت توسعه ایجاد می‌کند، اما اختلاف نظرها نباید مشکل ایجاد کند.
انتهای پیام