رییس اتاق بازرگانی اصفهان از همگرایی تشکل های معدنی استان خبر داد و گفت:هم افزایی تشکلهای معدنی می تواند مسایل و مشکلات بخش معدن را سریع تر برطرف کند .

به گزارش مرور نیوز از اصفهان ، سهل آبادی فروش بلند مدت محصولات معدنی را یکی از چالش های این بخش برشمرد و گفت:مالیات بر ارزش افزوده و حقوق دولتی بایستی بر اساس نحوه فروش آنان دریافت شود و لازم است در این زمینه  تسهیلاتی  صورت گیرد .

وی  با اشاره به پتانسیل بخش  معادن در جایگزینی با نفت گفت:با بهره برداری از معادن می توان علاوه بر اشتغال زایی زمینه صادرات محصولات جانبی را نیز فراهم آورد .

سهل آبادی خواستار هماهنگی بین دستگاههای دولتی استان در صدور مجوز برای  معادن شد و گفت:برخی از استعلام های معادن به دلیل ناهماهنگی بین سازمان ها و دستگاههای مسوول دولتی طولانی می شود.

رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت:استان اصفهان با 600 معدن فعال و 8 هزار واحد صنعتی همواره جایگاه ویژه ای در بخش معادن و صنایع کشور دارد .

خوروش پیگیری مسایل و مشکلات معدن کاران را یکی از مهمترین وظایف این کمیسیون برشمرد و گفت:برگزاری جلسه های تخصصی با سازمان های دولتی مرتبط با بخش معدن می تواند نقش موثری در یافتن راهکارهای اجرایی برای حل مسایل باشد.

وی توجه به بازارهای صادراتی و بازاریابی محصولات معدنی استان را مهم و ضروری دانست و گفت: کمیسیون معادن و صنایع معدنی  اتاق بازرگانی اصفهان آماده همکاری با معدن کاران برای شناسایی بازارهای صادراتی و همچنین برگزاری نشست های تخصصی برای حل مسایل و مشکلات با سازمان های مرتبط دولتی است.