قم - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با اشاره به اهمیت مارکتینگ و برند سازی در توسعه صنایع بر لزوم شرکت خوشه‌های صنعتی استان در نمایشگاه‌های بین‌المللی تأکید کرد.

به گزارش مرور نیوز، امیرهوشنگ طیبی نژاد در مراسم رونمایی از کتاب میراث داران سوهان و امضای تفاهم نامه شرکت شهرک‌های صنعتی قم و اتحادیه سوهان و حلوایی که بعد از ظهر چهارشنبه در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه خوشه سوهان قم سال دوم فعالیت خود را سپری می‌کند، اظهار کرد: در این دو سال عاملان توسعه توانسته‌اند در عرصه توسعه این صنعت اقدامات ویژه‌ای صورت بدهند و این صنعت را از حوزه سنتی صرف خارج کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با اشاره به حضور صنعت سوهان در بازارهای بین‌المللی، افزود: فعالان این عرصه در سال گذشته در کشورهای امارات، روسیه وعمان حضور پیدا کردند و بازارهای جدید فراروی این صنعت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: مکان‌یابی و استقرار فعالان عرصه سوهان در شهرک شهاب علاوه بر ایجاد تعامل در این عرصه امکان اطمینان از وضعیت بهداشتی این صنعت بسیار را فراهم می‌کند.

طیبی نژاد با تأکید بر لزوم توسعه بسته بندی و مارکتینگ صنعت سوهان، تصریح کرد: برای مطرح شدن در بازارهای جهانی و توسعه بازارهای این صنعت برندسازی یکی از الزام آور ترین اصول است و این خوشه‌ها برای توسعه فعالیت خود راهی جز حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی ندارند.

مدیرکل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم از تدوین و رونمایی از کتاب میراث داران سوهان خبر داد و تأکید کرد: تفاهم نامه شرکت شهرک‌های صنعتی قم و اتحادیه سوهان و حلوایی استان در راستای سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای استقرار صنوف تولید در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی منعقد خواهد شد.

وی با تأکید بر اهمیت آموزش در عرصه صنعت سوهان، افزود: به دنبال این هستیم که در مراکز علمی کاربردی رشته‌ای تحصیلی برای آموزش فعالان در عرصه صنایع کوچک از جمله سوهان تدوین شود.

طیبی نژاد با تأکید بر اینکه خوشه سنگ جز خوشه‌های فعال در استان قم است، تصریح کرد: 185 هزار دلار تنها با حضور در یک نمایشگاه صادرات داشته‌ایم و فعالیت در این عرصه گام موثری در اقتصاد مقاومتی کشور است.