نخستین همایش بهبود در سیستم‌های مدیریت شهری با میزبانی شهرداری تهران از مدیران شهری کلان‌شهرها و استادان مدیریت شهری، برگزار گردید که در این همایش شهردار اصفهان لوح و تندیس تقدیر و تشکر را از آن‌ خود کرد.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان ، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه همایش بهبود در سیستم‌های مدیریت شهری یکی از معدود همایش‌هایی است که به بهبود فناوری‌های کاری در سازمان های عمومی مثل شهرداری می‌پردازد، گفت: سازمان‌های زیادی خدمات مختلفی را به مردم از زمان تولد تا فوت ارائه می دهند که در این میان سهم شهرداری‌ها  بیش‌از سایر سازمان‌ها است، شهرداری‌ها درآمد خود را از طریق مردم تامین می‌کند و به همین دلیل مقاصدی که این بودجه صرف می‌شود برای مردم بسیار اهمیت دارد.

محمدی با بیان اینکه مقاصد این هزینه‌ها می‌تواند هم جنبه فیزیکی داشته باشد و هم جنبه روحی و ذهنی،اضافه کرد: مردم به آسایش و آرامشی که از خدمات دریافت می‌کنند، بیش‌تر از جنبه فیزیکی آن توجه می‌کنند. برای مثال  در روند فعالیت خدمات شهری زمان، کیفیت و دقت برای مردم بسیار پراهمیت است.

وی ادامه داد: زمانی که شهروندی برای دریافت خدمات به شهرداری و یا سازمان‌های ذیربط مراجعه می‌کند توقع دارد تا خواسته‌اش سریع مرتفع شود. نباید مراجعه‌کننده را  درگیر فرایند کاری کرد، این در حالی است که بحث بهبود فرایندهای کاری در سازمان های عمومی مثل شهرداری کم تر مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری‌ها به سمت تولید محصولات می روند و اقداماتی که جنبه فیزیکی دارد مثل ساخت پل و زیر گذر را بیش‌تر مورد توجه قرار می‌دهند، تاکید کرد: مدیر شهری فقط به ارائه کالا می‌پردازد  و به ارائه خدمت بی توجه است و  این ضعف در مدیریت شهرداری‌های تمام کشور وجود دارد.

محمدی اضافه کرد: برای مثال شهرداری ممکن است پارکی منطبق با استاندارد جهانی بسازد اما به مقابل با حیوانات موذی آن چنان که باید توجه نکند و این یعنی خدمت که در قبالش کالایی به مردم داده نمی شود اما در عین حال درصورت انجام باعث آسایش می شود.

به گفته معاون شهردار اصفهان، شهرداری‌ها کشور محصول زده هستند و برگزاری چنین همایش‌هایی باعث می‌شود تا مدیران با عینک مردم به مشکلات و مسائل شهری نگاه کنند. شهروندان با نگرش ذهنی مدیریت شهری را قضاوت می‌کنند پس باید با همان نگرش شهر را مدیریت کرد و در پی ارائه محصولات فیزیکی صرف نبود.