رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت:استان اصفهان می‌تواند در بخش ماشین آلات صنایع غذایی با پاکستان همکاری نزدیکی برقرار کند.

به گزارش مرور نیوز، سهل آبادی تصریح کرد: استان اصفهان با داشتن 8 هزار و 500 واحد صنعتی همواره به عنوان یکی از قطب های صنعتی به ویژه در بخش ماشین سازی به شمار می آید و می‌تواند نیاز  پاکستان را برطرف سازد.

وی اشترکات فرهنگی،دینی و همسایگی را عامل موثر در توسعه و تقویت رابطه اقتصادی ایران و پاکستان برشمرد و گفت: برگزاری نشست های مشترک و اعزام هیات تجاری می‌تواند ظرفیت های اقتصادی دو طرف را شناسایی کند. 

سهل آبادی تاکید کرد:روابط اقتصادی دو کشور  از دریچه بخش خصوصی  گسترش می یابد.  

نذر محمد رانجی رایزن بازرگانی سفارت پاکستان در ایران در این دیدار حجم مبادلات  تجاری را بسیار اندک دانست و گفت: 300 میلیون دلار حجم تجارت دو کشور است که با توجه به ظرفیت ها  و پتانسیل های دو طرف می توان آنرا  افزایش است.

وی با اشاره به سفر رییس جمهور ایران به پاکستان در ابتدای سال جاری گفت: مقرر شد حجم تجارت ایران و پاکستان ظرف 5 سال به 5 میلیارد دلار برسد.

وی از پیمان تجارت ترجیحی 340 قلم کالا بین ایران و پاکستان خبر داد و گفت: مذاکره  برای ایجاد تجارت آزاد بین دو کشور در دستور کار قرار گرفته است.

رانجی از برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی  ایران در کراچی خبر داد و گفت: نمایشگاه اختصاصی پاکستان اردیبهشت سال آینده در تهران باهدف توسعه روابط اقتصادی دو کشور برگزار می‌شود.

وی از آمادگی برگزاری  توانمندی‌های اختصاصی در شهرهای دو کشور خبر داد و گفت:اصفهان می‌تواند یکی از استان‌هایی باشد که نمایشگاه تخصصی در شهرهای پاکستان برگزار کند.