اراک- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای شهر اراک در روز پنجم اسفند ماه به علت غلظت فراتر از حدمجاز ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون، برای پنجمین روز متوالی در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

به گزارش مرور نیوز سعید محمودی اظهار داشت: شاخص کیفیت هوای شهر اراک در روز چهارشنبه چهارم اسفندماه، ۱۴۷ بود که بیانگر وضعیت هوای ناسالم برای گروه های حساس است .

وی افزود: میزان غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در هوای اراک، صبح روز پنجشنبه پنجم اسفندماه نیز، ۴۱ میکروگرم بر مترمکعب اندازه گیری شد که فراتر از حدمجاز است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: حد استاندارد میزان غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در هوا، ۳۵ میکروگرم بر مترمکعب است، بنابراین طی روز جاری وضعیت هوای ناسالم برای گروه های حساس در شهر اراک اعلام می شود .

محمودی خاطرنشان ساخت: شهر اراک از ابتدای سال جاری تاکنون، ۹۸ روز آلودگی و هوای ناسالم، ۱۸۸ روز با هوای سالم و ۵۴ روز با هوای پاک را پشت سر گذاشته است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: از مجموع ۹۸ روز آلوده سال جاری، هوای اراک طی ۹۳ روز در وضعیت هوای ناسالم برای گروه های حساس و پنج روز نیز در شرایط ناسالم برای تمام گروه های جمعیتی قرار داشته است .

وی افزود: کیفیت نامناسب هوا و وضعیت ناسالم برای گروه های حساس، شرایطی است که برای کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان زیان بار بوده و این افراد به جز موارد ضروری باید از رفت و آمد در محیط شهری و مناطق پرتردد خودداری کنند .