پلیس آگاهی استان اصفهان با همکاری سایر سازمان ها طرح های ویژه ای را به منظور پیشگیری از جرائم برای اسفند ماه تدارک دیده است.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان ، رئیس پلیس آگاهی اصفهان در خصوص طرح های برنامه ریزی شده ویژه نوروز گفت:به منظور پیشگیری، خنثی سازی و کشف سرقت ها و سایر جرائم در اسفند ماه و تعطیلات عید نوروز در نظر است طرح های ویژه ای توسط پلیس آگاهی اصفهان اجرا شود.

سرهنگ خسروی گفت: طرح مقابله با جیب بری و کیف زنی در اتوبوس های شرکت واحد و اماکن شلوغ و بازار ها که به صورت غیر محسوس و با همکاری شرکت واحد اتوبوس رانی به مرحله اجرا درآمده و هدف دستگیری سارقان، کیف زن ها، جیب برها و پیشگیری از سرقت است.

وی افزود: با توجه به اینکه در ایام تعطیلات عید نوروز بخشی از سارقان از استان های همجوار و حتی غیر همجوار استان اصفهان جهت ارتکاب سرقت یا دیگر اعمال مجرمانه به این استان می آیند طرح اشراف اطلاعاتی مجرمان غیر بومی اجرا می شود.

سرهنگ خسروی بیان کرد: طرح سوم کنترل مجرمان حرفه ای و سابقه دار با هماهنگی مقامات قضائی است که در این طرح افراد سابقه دار مرتکب تکرار جرم در رصد اطلاعاتی قرار خواهند گرفت و اگر کوچکترین تحرک مجرمانه ای از آنها دیده شود برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: چهارمین طرح پلیس آگاهی مقابله با قاچاق،تهیه و توزیع و مصرف مواد محترقه خطرناک است که به منظور کاهش آسیب ها و خطرات جسمی و روحی و مادی در ایام چهارشنبه آخر سال به مرحله اجرا در خواهد آمد.

این مقام مسئول با اشاره اینکه کلیه دستگیر شدگان با هماهنگی مقام قضائی تا آخر تعطیلات بازداشت هستند گفت: با افرادی که با استفاده از مواد محترقه به شخص یا اموال شخصی یا عمومی خسارت وارد کنند و با مالک هر مکانی که این مواد در آن نگهداری و عرضه شود نیز برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان در پایان به مردم توصیه کرد: از هم اکنون اگر قصد سفر در ایام نوروز را دارید ایمنی منازل خود را با نصب حفاظ مناسب، آژیر و دوربین مدار بسته افزایش دهید و مطلقاً از نگهداری اموال با ارزش شامل طلا و جواهرات و وجه نقد در منزل پرهیز و این اموال را حین مسافرت به صندوق امانات بانک ها تحویل دهید.