بیش از 100 میلیون گل شاخه بریده، گیاهان فصلی، نشایی و گلدان های آپارتمانی در استان اصفهان تولید شد.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان گفت: امسال این میزان گل از 33 هکتار فضای باز و 144 هکتار فضای گلخانه ای تولید شده است.

احمد رضا رییس زاده ،10درصد از گلخانه های استان اصفهان را در زمینه پرورش گل و گیاهان زینتی دانست و افزود: بیش از 52 میلیون شاخه از این میزان گل تولید شده شامل انواع گل های رز، آلسترومریا، ژربرا، و لیلیوم است.

وی افزود: همچنین بیش از دو میلیون و 770 هزار گلدان انواع گیاهان آپارتمانی هم در این گلخانه ها در استان اصفهان تولید شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه گل های فصلی و نشایی در 93 هکتار فضای باز و گلخانه ای کشت می شود گفت: در این مدت همچنین حدود 38 میلیون گلدان های نشایی تولید شد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: امسال هم حدود 7میلیون و 800هزار اصله انواع درختچه های زینتی در فضاهای سبز شهری و باغچه منازل پرورش داده شد.

احمدرضا رییس زاده حدود 6 درصد از تولید گیاهان زینتی کشور را در استان اصفهان بیان کرد و افزود: شهرستان‌های خمینی شهر، اصفهان، دهاقان، فلاورجان و نجف آباد و شهرضا یشترین گل و گیاهان زینتی را در این استان تولید می‌کنند.

وی گفت: در واحدهای تولیدی گل و گیاهان زینتی استان 450 خانوار اشتغال دارند که حدود هزار و 700 فرصت شغلی به طور مستقیم فراهم شده است.

استان اصفهان در تولید گل شب بو به صورت اختصاصی رتبه نخست کشور و در تولید دیگر گیاهان زینتی رتبه چهارم را داراست.