فرمانده پلیس‌راه استان کرمان با اعلام پرحادثه‌ترین محورهای حادثه‌خیز در استان کرمان گفت: محور کرمان-بم و رفسنجان- انار به ترتیب پرحادثه‌ترین نقاط حادثه‌خیز در استان کرمان هستند.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ یوسف نجفی امروز ظهر در مراسم آغاز عملیات اجرایی همزمان نصب دوربین‌های کنترل سرعت سراسر کشور در کرمان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: مهمترین عامل در تصادفات عامل انسانی است.

وی ریشه تمامی حوادث جاده‌ای را سرعت غیرمجاز دانست و گفت: شدت حادثه در بسیاری موارد به‌واسطه سرعت غیرمجاز بوده که تلفات جانی هم داشته است.

فرمانده پلیس راه استان کرمان با بیان اینکه در 11 ماهه سال جاری نزدیک به 400 نفر در راه‌های استان جان خود را از دست دادند افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 80 نفر کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت سرعت به شدت از افزایش تصادفات جلوگیری می‌کند خاطرنشان کرد: محور کرمان-بم پرحادثه‌ترین محور استان در تصادفات است.

نجفی تصریح کرد: محور رفسنجان-انار، سیرجان-بندرعباس، کرمان- رفسنجان و کرمان-سیرجان نیز به ترتیب بعد از محور کرمان-بم از پرحادثه‌ترین نقاط حادثه‌خیز در استان هستند.

وی با بیان اینکه در سرعت بالا کنترل خودرو سخت شده و راننده در اختیار خودرو است گفت: در بحث جاده‌های روستایی منطقه نوق رفسنجان، بیشترین تصادفات را دارد.

فرمانده پلیس‌راه استان کرمان اظهارداشت: مبلغ جریمه سرعت غیرمجاز بین 60 هزار تا 200 هزارتومان است که اگر سرعت رانندگان از سرعت تعیین شده در جاده‌ها 50 کیلومتر بیشتر باشد، مبلغ جریمه 200 هزار تومان است و نمره منفی هم به راننده داده می‌شود.