زنجان-استاندار زنجان گفت: ارائه تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی زودبازده کوچک و متوسط در استان زنجان را بسیار مطلوب و موفق است.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از استانداری زنجان، اسدالله درویش امیری در سی و پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، رویکردهای حمایتی مدیران استان از واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی استان را مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به اهداف تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و پیگیری مصوبات آن، اظهار کرد: این کارگروه ضمن دفاع از حقوق واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی، با نظارت‌های دقیق از بروز سوء استفاده های احتمالی از تسهیلات دریافتی جلوگیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم هرگز اجازه سوء استفاده از تسهیلات حمایتی دریافتی را نخواهد داد، افزود: حمایت‌های انجام شده، در چارچوب سیاست‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و با نظارت‌های کامل انجام می شود تا شاهد وقوع پیشامدهای احتمالی در استان نباشیم.

استاندار زنجان ایجاد اشتغال به ویژه برای جوانان را از نتایج تصمیمات اتخاذ شده در کارگروه تسهیل برشمرد و ادامه داد: اگر تلاش‌ها و تصمیمات اتخاذ شده در این کارگروه‌ها به ایجاد اشتغال و بازگشت جوانان به فضاهای تولیدی و صنعتی منجر شود، دستاورد بزرگی برای تمامی مدیران و اعضای کارگروه به شمار می رود که این امر، رضایت مردم، خانواده ها و در نهایت رضایت خداوند را در پی خواهد داشت.

درویش امیری تسهیلات ارائه شده و حمایت های انجام گرفته از واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی در کشور را نشان دهنده حمایت‌های دولت و روح حاکم در فضای جامعه دانست و گفت: در تمامی استان های کشور این حمایت‌ها جریان دارد، اما در برخی از استان‌ها که همراهی، هم‌فکری و هم‌افزایی مدیران بیشتر بوده، تعداد واحدهای بیشتری از این تسهیلات و حمایت‌ها برخوردار شده اند.

استاندار زنجان ارائه تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی زودبازده کوچک و متوسط در استان زنجان را بسیار مطلوب و موفق ارزیابی کرد و گفت: در خصوص حمایت از بنگاه‌های اقتصادی بزرگ استان نیز باید بررسی لازم از میزان تسهیلات ارائه شده در کارگروه های ملی انجام شود.

درویش امیری با اشاره به اینکه تصمیمات اتخاذ شده هم در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، هم در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و هم در ستاد طرح رونق استان همگی پیرامون ارائه تسهیلات و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط بوده است، افزود: بنگاه‌های اقتصادی بزرگ عمدتاً مورد حمایت کارگروه‌های ملی قرار دارند و در جلسات ملی نسبت به حمایت از آنها تصمیم‌گیری می‌شود.

وی همچنین بررسی، جمع‌بندی و ارائه گزارش از میزان تسهیلات ارائه شده از سوی کارگروه‌های ملی برای حمایت از واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی بزرگ استان را خواستار شد و گفت: در این گزارش مشخص خواهد شد که بانک‌ها در سطح کلان و فراتر از اختیارات استانی، چه میزان تسهیلات برای حمایت از واحدهای بزرگ استان زنجان مصوب و ارائه کرده اند.

در این جلسه از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، مشکلات برخی واحدهای صنعتی و کشاورزی با تعدادی از دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان از قبیل شرکت توزیع نیروی برق، محیط زیست، معاونت غذا و دارو، شرکت شهرک های صنعتی و بانک‌های عامل استان در زمینه های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و با حمایت‌های اعضای کارگروه، اغلب موارد و مشکلات مطرح شده مرتفع شد.

همچنین استاندار زنجان به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان از محل کارخانه و واحد تولید روی کیمیای زنجان گستران بازدید کرد و از نزدیک نسبت به رفع مشکلات این واحد تولیدی تصمیم‌گیری نمود.