خرم آباد- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان گفت: کار خط کشی محورهای مواصلاتی استان با 4 دستگاه خط کش در حال اجرا است.

به گزارش مرور نیوز، علی زندی فر صبح امروز در جلسه شورای اداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با تاکید بر ضرورت حفظ محیط زیست و نقش درختان در کاهش خطرات کولاک اظهار داشت: هر اداره شهرستانی باید تا قبل از ایام نوروز 500 اصله نهال از گونه های مقاوم به کم آبی در حوزه استحفاظی خود بکارد.

وی با اشاره به اهمیت برنامه های ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در حوزه حمل و نقل و راهداری تصریح کرد: در حال حاضر 4 دستگاه خط کش در محورهای استان فعال شده که باید تا قبل از عید نوروز با رعایت عدالت خط کشی جاده ها در تمام شهرستان ها انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان با بیان اینکه در حال حاضر سرعت متوسط در محورهای استان 5 کیلومتر بالاتر از میانگین کشوری است، افزود: به طور قطع با فعالیت سامانه های جدید هوشمند به زودی شاهد کاهش متوسط سرعت خواهیم بود.

زندی فر یادآور شد: حفظ روند کاهشی تلفات ناشی از تصادفات در محورهای استان باید در اولویت قرار گیرد.

توجه به حوزه مسافر، ضرورت حفظ راهداری زمستانی، تزیین راهدارخانه ها و ادارات شهرستانی برای پذیرایی از میهمانان نوروزی، تجهیز ادارات، برقراری کشیک شبانه روزی مراکز معاینه فنی در ایام نوروز، کنترل مراکز معاینه فنی، برقراری گشت های راهداری، معرفی اعضای کشیک های نوروزی از مصوبات این جلسه بود.