استاندار اصفهان با اشاره به تدوین سند جامع سلامت در مجمع ملی سلامت گفت: این سند با برش ویژه استانی هم تدوین شده و به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارائه شده است.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان ،  زرگرپور در دومین جلسه شورای ورزش استان اصفهان که با حضور رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور برگزار شد، اظهار داشت: ورزش در استان با فرهنگ اصفهان از جایگاه بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه باید توجه بیشتری به ورزش همگانی داشته باشیم، گفت: به هر میزان ورزش در جامعه گسترش بیشتری پیدا کند از هزینه‌های درمان و بیمه جامعه کاسته خواهد شد.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه ورزش همگانی به نگاه و توجه بیشتری نیاز دارد، گفت: دغدغه تولید، اشتغال، رفاه، سلامت، نشاط، جوانی، اخلاق و جوانمردی با توجه بیشتر به ورزش همگانی در استان اصفهان برطرف می‌شود.

وی با اشاره به تدوین سند جامع سلامت در مجمع ملی سلامت گفت: این سند با برش ویژه استانی هم تدوین شده و به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارائه شده است.

زرگرپور با بیان اینکه بی تحرکی اصلی‌ترین عامل بروز بیماری‌های غیر واگیردار در کشور است، خاطرنشان کرد: 85 درصد مرگ و میرهای کشور به بیماری‌های غیر واگیردار نظیر دیابت، فشار خون و سرطان و غیره مرتبط است.

وی گفت: ورزش و تحرک نقش بالایی در کاهش ابتلای مردم جامعه به بیماری‌های واگیردار دارد و این مقوله باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ورزش همگانی مورد توجه و تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری قرار دارد، گفت: واگذاری ورزش همگانی به شهرداری یکی از اقدامات خوبی است که در استان اصفهان انجام شده است.

وی افزود: شهرداری‌ها از امکانات، تجهیزات و بستر مناسبی برای توسعه ورزش همگانی برخوردارند و این اقدام می‌تواند نتایج خوبی را در گسترش ورزش همگانی استان به‌همراه داشته باشد.

زرگرپور گفت: امکانات و ظرفیت‌های خوبی در زمینه ورزش همگانی در استان اصفهان وجود دارد اما متاسفانه موازی‌کاری و هم‌پوشانی زیادی هم از طرف دستگاه‌ها و ارگان‌ها مختلف در این زمینه انجام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه استان اصفهان در زمینه ورزش هم باید همانند سایر عرصه‌ها در تراز اول قرار داشته باشد، گفت: ورزش استان اصفهان سال 92 در جایگاه هشتم کشور قرار داشت اما در دو سال گذشته به جایگاه اول کشور رسیده است.

استاندار اصفهان افزود: دستیابی ورزش استان به جایگاه اول کشور نشان دهنده این است که ظرفیت و پتانسیل‌های زیادی در استان وجود دارد و می‌شود کارهای زیادی در این زمینه انجام داد.