با توجه به فصل مهاجرت ماهیان سفید، رودخانه‌های استان از دام‌گذاری‌های غیرقانونی پاکسازی شد.

‌به گزارش مرور نیوز، ساسان اکبری‌پور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت:همزمان با شروع فصل مهاجرت ماهیان استخوانی به سمت رودخانه‌ها و به منظور ایجاد بستر مناسب و جلوگیری از صید ماهیان مولد از جمله گونه‌های با ارزش سفید،خاویاری تمام نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گیلان بصورت هماهنگ اقدام به شناسایی و جمع آوری سازه‌ها و دام‌ها در مسیر و مصب رودخانه‌های استان اقدام کردند.

وی اضافه کرد: در اجرای این عملیات تعداد 15 فروند قایق چوبی و 130 رشته تور هوای و 180 رشته دام زیر آبی و 232 رشته کلکوم جمع‌آوری و تعداد 45 باب کومه شکار غیرمجاز در حاشیه مناطق با تلاش محیط بانان تخریب شد.

اکبری پور خاطرنشان‌کرد: در روند اجرای این طرح، رودخانه‌های سیاه درویشان نوخاله، کلسر، چمثقال و بخشی از تالاب انزلی پاکسازی شد.

وی ادامه داد: در همین راستا نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گیلان و یگان حفاظت شهرستان‌ها موفق به کشف و ضبط 18 قبضه سلاح شکاری مجاز و 2 قبضه اسلحه غیرمجاز به همراه متخلفین شدند و پرونده آنها برای انجام مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.

اکبری پور تصریح کرد:این عملیات از امروز تا پایان فصل مهاجرت ماهیان در دستور کار یگان حفاظت محیط زیست قرار دارد و از تمام علاقه‌مندان به طبیعت تقاضا داریم ضمن خودداری از صید ماهیان در زمان تخم گذاری و تکثیر آنها، موارد مورد مشاهده را به ادارات شهرستان‌ها و در صورت نیاز به اداره کل محیط زیست جهت پیگیری و برخورد لازم، اطلاع دهند.