شیراز- در پایان پنجاه‌وششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوانان ایران، با نام خلیج فارس در بوشهر فیلمساز شیرازی موفقیت دیگری کسب کرد.

به گزارش مرور نیوز، در مسابقه فیلمنامه‌نویسی این جشنواره تندیس، جایزه نقدی و اولویت حمایت از تولید اثر به عنوان بهترین فیلمنامه اقتباسی به احسان شادمانی برای فیلمنامه «خاکسترنشین»از شیراز تعلق گرفت .

در آیین پایانی این جشنواره که در سالن شهید آوینی بوشهر برگزار شد، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان، هنرمندان، هیات داوران و هنرمندانی استان‌های بوشهر، فارس، یزد، کرمان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، اصفهان و هرمزگان حضور داشتند.

احسان شادمانی فیلمنامه‌نویس، نمایشنامه‌نویس و فیلمساز شناخته شده شیرازی، مدرس موسسه آموزش عالی هنر و انجمن سینمای جوانان شیراز، دانش‌آموخته‌ سینما در گرایش کارگردانی دانشگاه سوره تهران است. فیلم‌های؛ لطفاً غروب نکن، نَنو، عده ای‌کنارهم، پانچ، دور و دورتر و دارالسلام از آثار کوتاه و مستند این فیلمسازِ شیرازی‌ است.

شادمانی به تازگی در تدارک ساخت اولین فیلم سینمایی خود با عنوانِ «بابای موفرفری» است. همچنین مجموعه نمایشنامه «علاءالدین و رویای پراید پرنده» (نشر افراز) و «آخرین پالایشگاه»(نشر نخستین) از آثار چاپ شده‌ او و کسب بیش از 30 تندیس و دیپلم افتخار در جشنواره‌های ملی مختلف فیلم و تئاتر از افتخارات این هنرمند شیرازی‌ است.