مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: یکی از اهداف تشکیل دانشگاه فرهنگیان تامین نیروهای تخصصی در عرصه تعلیم و تربیت است که در این راستا 50 درصد از دانش‌آموختگان این دانشگاه جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

به گزارش مرور نیوز، ناصر کرمی ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات نیروهای آموزشی مدارس استان بوشهر با بیان اینکه تامین نیروی تخصصی در عرصه تعلیم و تربیت یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش است اظهار داشت: در بخش مقاطع مختلف تحصیلی کمبودهایی مشاهده می‌شود که با استفاده از دانش‌‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه 13 هزار و 500 فرهنگی در عرصه تعلیم و تربیت استان بوشهر فعالیت می‌کنند تصریح کرد: 205 هزار دانش‌آموز در استان بوشهر در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند که 13 هزار و 500 فرهنگی رسالت تعلیم و تربیت این دانش‌آموزان بر عهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی مهمترین رکن توسعه کشور است، افزود: مهم‌ترین موتور محرک، تامین نیروی تخصصی دانشگاه فرهنگیان است.

وی با تاکید بر نقش مهم مراکز آموزش عالی در پیشرفت علمی کشور خاطرنشان کرد: از نظر علمی و تولید دانش با کشورهای توسعه یافته فاصله زیادی وجود دارد که در این راستا تنها مراکزی که می‌توانند سبب کاهش این فاصله شوند دانشگاه‌ها هستند.

کرمی با بیان اینکه دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر جذب آموزش و پرورش می‌شوند گفت: یکی از اهداف تشکیل دانشگاه فرهنگیان تامین نیروهای تخصصی در عرصه تعلیم و تربیت است که در این راستا 50 درصد از دانش‌آموختگان این دانشگاه جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه افراد به دو صورت جذب آموزش و پرورش می‌شوند افزود: برخی افراد با مدرک کارشناسی و بالاتر از طریق آزمون و بخشی هم دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

وی با بیان اینکه دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در طول چهار سال در کنار آموزش‌های علمی، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی فرا می‌گیرند گفت: مدارس استان بوشهر اکنون با کمبود نیرو در تمامی پایه‌ها خصوصا ابتدایی مواجه است که فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به خوبی می‌توانند مشکلات این عرصه را برطرف کند.

کرمی درباره سهمیه جذب دانشجو در دانشگاه‌های فرهنگیان استان خاطرنشان کرد: هرساله سهمیه جذب دانشجو در این دانشگاه‌ها کمتر از حد نیاز بوده است.