اصفهان - مدیر امور آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: هوای اصفهان در 24 ساعت منتهی به ساعت 12 ظهر، با میانگین شاخص کیفی 97 در مرز ناسالم قرار گرفت.

به گزارش مرور نیوز بابک صادقیان ، اظهار داشت: در 24 ساعت منتهی به ساعت 12 ظهر امروز میانگین شاخص کیفی هوای اصفهان 97 بوده است که گرچه نشانه وضعیت سالم است اما در مرز وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داریم .

وی با بیان اینکه وضعیت هوای اصفهان در دو ایستگاه میدان احمدآباد با شاخص کیفی 111 و میدان امام حسین (ع) با 104 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد، افزود: همچنین هوای اصفهان در ایستگاه بلوار دانشگاه با شاخص کیفی ۹۳، رودکی ۸۷، پروین ۹۵، و چهارباغ خواجو90 در وضعیت سالم و در مرز ناسالم ثبت شده است .

مدیر امور آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست استان اصفهان بیان داشت: امروز هوای اصفهان در تمامی ایستگاه‌های سنجش آلایندگی شهرستان‌ها به جز خمینی شهر با میانگین ۱۰۳، سالم گزارش می‌شود .

وی ادامه داد: بدین ترتیب امروز در 24 ساعت منتهی به ساعت 12 ظهر میانگین شاخص کیفی در ایستگاه‌های شهرستان شاهین شهر ۹۰، مبارکه 92 و نجف آباد 62 در وضعیت سالم ثبت و در کاشان و سگزی نیز سالم گزارش شده است .

گفتنی است شاخص کیفی هوا در بازه صفر تا 50 نشانه هوای پاک، 50 تا 100 نشانه هوای سالم، 100 تا 150 ناسالم برای گروه‌های حساس (افراد دچار بیماری‌های قلبی تنفسی، کودکان و افراد میانسال و زنان باردار و غیره) و 150 تا 200 نشانه وضعیت ناسالم برای عموم مردم است.