امام جمعه شهرستان فردیس گفت: راه‌اندازی شبکه مجازی با عنوان زکات می‌تواند روحیه نیکوکاری و پرداخت مستحبی زکات را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ایمانی صبح دوشنبه در نشست شورای زکات شهرستان فردیس، با تأکید بر اینکه زکات انسان را از مال دنیا جدا می‌کند، عنوان کرد: انسان به‌صورت فطری گرایش به مال دنیوی دارد و پرداخت زکات انسان را از زمین‌گیر شدن نجات می‌دهد .

وی ضمن پیشنهاد برای قدردانی از افرادی که زکات پرداخت می‌کنند، گفت: راه‌اندازی شبکه مجازی با عنوان زکات می‌تواند روحیه نیکوکاری و پرداخت مستحبی زکات را افزایش دهد .

امام‌جمعه شهرستان فردیس با اشاره به این‌که روحیه نیکوکاری بافرهنگ سازی میان اقشار مختلف مردم تقویت می‌شود، اظهار کرد: صدقه یک معنای عام دارد و خداوند در قرآن آیات بسیاری در مورد زکات نازل کرده است .

امام‌جمعه شهرستان فردیس در ادامه بر اینکه دریافت زکات وظیفه حاکمیت و در راستای کمک به مستضعفان است اشاره کرد و گفت: دولت به‌اندازه زکاتی که یک منطقه پرداخت می‌کند به همان میزان به آبادانی آن شهر کمک می‌کند .

وی با اعلام اینکه سال آینده یارانه چهار میلیون نفر حذف و به افراد بی‌بضاعت تعلق خواهد گرفت، افزود: زکات مرهمی بر زخم‌های خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در این شرایط سخت اقتصادی حاکم بر جامعه خواهد بود .

ایمانی با تأکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب که کانون‌های اندیشه‌ورز برگزار شود، بیان کرد: ازآنجایی‌که ثواب یک ساعت تفکر بیش از 70 سال عبادت است می‌توانیم با برگزاری این کارگاه‌ها و دعوت نخبگان به راهکارهای بیشتری برای فرهنگ‌سازی نیکوکاری دست‌یابیم .

امام جمعه شهرستان فردیس در بخش دیگری گفت: گلخانه‌های سطح شهرستان فردیس به افرادی که در منازل خود امکان پرورش گل و گیاه رادارند آموزش دهند کمیته امداد نیز می‌تواند این افراد را به گلخانه‌ها معرفی کند .