مدیرکل فرودگاه کرمانشاه گفت: پروازهای فرودگاه کرمانشاه در 11 ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 24 درصد افزایش یافته است.

به گزارش مرور نیوز، مجتبی بیاتی ظهر امروز در نشست خبری که در فرودگاه کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: با پیگیری‌های مدون و مستمر در 11 ماه امسال 4716 پرواز داخلی و خارجی در فرودگاه کرمانشاه انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: 494 هزار و 570 مسافر داخلی و خارجی در فرودگاه کرمانشاه جابه‌جا شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 25 درصدی در اعزام و پذیرش مسافر ایجاد شده است.

بیاتی میزان بار جابه‌جا شده توسط مسافران را در طول این مدت را 3106 تن اعلام کرد و افزود: در این بخش نیز شاهد رشد 18 درصدی نسبت به مد مشابه سال گذشته بوده‌ایم و هم‌اکنون از فرودگاه کرمانشاه 120 پرواز برنامه‌های هفتگی به مقصد داخلی انجام می‌شود.

وی درباره طرحهای قابل افتتاح در فرودگاه کرمانشاه گفت: طرح احداث ساختمان اداری با 1200 مترمربع مساحت، توسعه ساختمان ایمنی زمینی با 560 مترمربع توسعه و دو طرح با اعتبار 40 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از جمله این طرحها است.

بیاتی راه‌اندازی اتاق نظارت تصویری و دورذبینهای مداربسته 9300 میلیون ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری از دیگر طرحهای قابل افتتاح است، افزود: طرح بهسازی عوامل پروازی و توسعه اپرون فرودگاه کرمانشاه به مساحت 320 هزار مترمربع از طرحهای در دست اقدام است.

وی درباره اقدامات تبیین و انجام شده نوروز 96 فرودگاه کرمانشاه گفت: برقراری پرواز فوق‌العاده نوروزی به مقصد شارچه، نصب بنر قیمتهای مصوب تاکسیرانی در راستای تکریم مسافر، بازدید و کنترل دستگاه‌ها و سیستمهای مختلف ارتباطی و ناوبری فرودگاه و گل‌کاری و رنگ‌آمیزی جداول محوطه فرودگاه از اقدامات عید نوروز است.

بیاتی از استقرار سفره هفت‌سین نوروزی در قسمتهای مختلف فرودگاه خبر داد و گفت: آراستگی مضاعف نمازخانه‌ها و آمادگی برای پذیرش نمازگزاران در تمام ساعات شبانه‌روز، هماهنگی‌های لازم با پاسگاه فوریتهای پزشکی و اورژانس مستقر در فرودگاه، دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات مسافران نوروزی از طریق پورتال فرودگاه و توزیع فرمهای نظرسنجی از دیگر اقدامات ایام عید است.

وی افزود: نصب 12 عدد پرچم عظیم میدانی ایران اسلامی، چاپ بنرهای خوش‌آمدگویی به مسافران نوروزی، حضور و تعیین کشیک جانشین مدیریت فرودگاه به منظور انجام هماهنگی‌های لازم، تعیین کشیک ویژه ایام نوروز برای واحدهای مختلف فرودگاه، نصب تابلو حقوق مسافر در پروازهای داخلی در ترمینال پروازهای داخلی و نصب بنر سامانه 10007069 به منظور دریافت نظرات و پیشنهادات مسافران نیز به مناسبت ایام نوروز برنامه‌ریزی شده است.