فرماندار لاهیجان از برگزاری یادواره 650 شهید شهرستان لاهیجان در 19 اسفند خبر داد و خاطرنشان کرد:بر این باوریم تجلیل از شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مایه بقای انقلاب اسلامی است.

به گزارش مرور نیوز، سید محمد احمدی،فرماندار شهرستان لاهیجان در جلسه هماهنگی یادواره 650 شهید شهرستان و اعزام کاروان راهیان نور شهرستان، اظهار کرد: اعزام کاروان راهیان نور حرکتی بسیار ارزشمند، انقلابی و ماندگار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بود، هست و خواهد ماند بنابراین مدیران دستگاه ها باید برای ترویج چنین سرمایه‌ای به میدان بیایند.

وی با تاکید به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هشت سال دفاع مقدس ما صرفا یک امتداد زمانی و فقط یک برهه زمانی نیست، بلکه گنجینه عظیمی است که تا مدت های طولانی ملت ما می تواند از آن استفاده کند آن را استخراج کند و مصرف کند، افزود: ما باید این گنجینه‌ها را به خوبی حراست کرده و به نسل های بعدی منتقل کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در مکتب انقلاب اسلامی شهادت و گفتمان شهادت به عنوان یک عنصر و دستاورد برای ما شکل گرفته است، اظهار کرد: از گفتمان شهادت به عنوان عنصر بقای انقلاب یاد می شود که راهیان نور هم احیاگری این مسئله است.

احمدی عنوان کرد: محصول گفتمان شهادت امنیت است که امروزه به خوبی در کشور ما لمس می شود و تمام دشمنان ما مبهوت این آرامشی هستند که شهدا برای ما به ارمغان آورده اند.

فرماندار لاهیجان اظهار کرد: قریب به چهار دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی می گذرد و هنوز حال و هوای منطقه جنوب آکنده از مظلومیت شهدایی است که جوانان نسل چهارم را به خود جذب می کند.

وی ادامه داد: در سرزمین راهیان نور، همدلی و همزبانی به عینه دیده می شود چرا که در موقع جنگ اگر این یکرنگی، همدلی و همزبانی مردم، بسیج و ارتش نبود نمی توانستیم در مقابل دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی بایستیم.