سمنان - رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: پرونده یک هزار و 803واحد تولیدی ثبت نام شده در سامانه بهین یاب بررسی و در این راستا 850 میلیارد تومان تسهیلات دریافت می کنند.

به گزارش مرور نیوز، بهروز اسودی ظهر دوشنبه در پنجاه و یکمین نشست کارگروه رفع موانع تولید سال جاری سمنان در فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه دو هزار و 549واحد تولیدی استان سمنان در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند که کار رسیدگی به یک هزار و 800 پرونده به اتمام رسیده است، ابراز داشت: این واحد ها قرار است 852میلیارد و 105میلیون و 500هزار تومان تسهیلات را در حالی دریافت کنند که 625میلیارد و 500تومان از این میزان متعلق به 468واحد صنعتی و 227میلیارد و 109میلیون تومان آن متعلق به 335واحد کشاورزی و دامداری خواهد بود.

وی افزود: این تسهیلات برای رفع موانع تولید به کار می روند که مهمترین آنها در استان سمنان، تامین اجتماعی، مالیات، کسری بدهی، بدهکاری بانکی، بدهکاری حقوق پرسنل، قبوض گاز، آب، برق و ... است.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان با بیان اینکه تسهیلات بهین یاب در دو بخش صنعت، معدن و کشاورزی، دامداری به واحد هایی پرداخت می شود که تا شهریور 95در سامانه ثبت نام کرده و دارای شرایط آن هستند، تعلق می گیرد، ابرازداشت: قریب به 25درصد واحد های ثبت نامی تا کنون تسهیلات خود را دریافت کرده اند.

اسودی با بیان اینکه تسهیلات بهین یاب تا کنون به 717 واحد تولیدی در دو هزار و 459واحد ثبت نام شده در بهین یاب پرداخت شده است، ابراز داشت: از این تعداد 171واحد صنعتی موفق به دریافت 285میلیارد و 110میلیون تومان و 546واحد کشاورزی موفق به دریافت 96میلیارد و 500میلیون تومان تسهیلات شده اند و مابقی این تسهیلات در حال پرداخت به متقاضیان است.

وی افزود: بانک های عامل در برخی موارد حتی بیش از تعهد خود نسبت به پداخت این تسهیلات اقدام کرده اند که امیدواریم در آینده شاهد همکاری بیشتر بانک های خصوصی باشیم.