رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: افزایش 22 درصدی مصرف برق صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان بوشهر نشان از بازگشت رونق در واحدهای تولیدی است.

به گزارش مرور نیوز، سید حسین حسینی محمدی صبح امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر از رشد سرمایه‌گذاری در استان بوشهر خبرداد و اظهار داشت: سرمایه‌گذاری صنعتی در استان بوشهر نسبت به سال قبل 71 درصد رشد داشته و پیش بینی حجم سرمایه‌گذاری رشدی بیش از 20 برابر ثبت شده است.

وی با بیان اینکه 11 درصد حجم سرمایه‌گذاری صنعتی کشور در استان بوشهر اعلام شده گفت: از نظر پیش بینی اشتغال در افزایش سرمایه‌گذاری رشد 120 درصدی ارزیابی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به رونق تولید در شهرک‌های صنعتی استان بوشهر بیان کرد: افزایش 22 درصدی مصرف برق صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان بوشهر نشان از بازگشت رونق در واحدهای تولیدی است.

حسینی محمدی از افتتاح کارخانه سیمان مند دشتی خبرداد و افزود: این طرح که سال‌ها متوقف بود با پرداخت تسهیلات و حمایت‌های لازم با حجم سرمایه‌گذاری 340 میلیارد تومانی خرداد ماه سال 96 به مرحله تولید و افتتاح می‌رسد.

وی از افتتاح بزرگترین کارخانه متانول جهان در شهرستان دیر خبرداد و خاطر نشان کرد: این طرح بزودی وارد مدار تولید می‌شود که با افتتاح آن تحول مهمی در اشتغال و رونق اقتصادی ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: علاوه بر کارخانه متانول دیر، طرح تولیدی سیراف انرژی با 27 درصد پیشرفت فیزیکی روند اجرایی مطلوبی دارد که با تکمیل آن نقش مهمی در اشتغال استان بوشهر دارد.

حسینی‌محمدی با اشاره به صدور پروانه بهره‌برداری از واحدهای تولیدی و صنعتی استان بوشهر گفت: در 11 ماه امسال 34 پروانه بهره‌برداری صادر شده که رشد 126 درصدی نسبت به سال قبل دارد.

وی حجم سرمایه‌گذاری در واحدهای تولیدی افتتاح شده در 11 ماه امسال را 5 هزار و 536 میلیارد ریال دانست و خاطر نشان کرد: در این واحدها فرصت اشتغال‌زایی 512 نفر فراهم شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از افزایش صادرات غیر نفتی در استان بوشهر خبرداد و گفت: در 11 ماه امسال با احتساب میعانات گازی 13 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی از استان بوشهر ثبت شده که نسبت به 11 ماه سال قبل رشد 33 درصدی دارد و این در حالی است که 13 درصد ارزش صادرات غیر نفتی کشور در استان بوشهر انجام شده است.