اردبیل- جشن نیکوکاری هم‌زمان با هفته نیکوکاری در هزار و 200 مدرسه سراسر استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل ظهر چهارشنبه در حاشیه برگزاری این جشن در دبستان شهید سقایی اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: با هماهنگی آموزش‌وپرورش استان این جشن به مانند سال‌های گذشته در مدارس استان برگزار شده است.

حسین دشتی به توزیع 170 هزار پاکت در بین دانش آموزان سراسر استان اشاره کرد و گفت: در جشن نیکوکاری دانش آموزان هدایای خود را به مربیان و مدیران مدارس تحویل می‌دهند.

وی تأکید کرد: ریالی از مبالغ جمع‌آوری شده به کمیته امداد انتقال نمی‌یابد بلکه از طریق مدیران مدارس و به صلاح‌دید خود آن ها در بین دانش آموزان نیازمند توزیع می‌شود.

به گفته مدیرکل کمیته امداد استان کمک‌ها چه برای دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد و چه برای سایر دانش آموزان توزیع می‌شود و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

دشتی با یادآوری جمع‌آوری 170 میلیون تومان در سال گذشته و توزیع آن در بین دانش آموزان تأکید کرد: بیشتر از جمع‌آوری هدیه نقدی در مدارس هدف کمیته امداد فرهنگ‌سازی کمک به دیگری در بین دانش آموزان است.

وی تأکید کرد: هیچ اجباری در کمک‌های جشن نیکوکاری وجود ندارد و دانش آموزان علاقه مند می‌توانند به هر میزان که تمایل داشته باشند، در این جشن به دانش آموزان نیازمند کمک کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان تأکید کرد: مدیران مدارس می‌بایست حداقل دو روز کمک‌های جمع‌آوری شده را در بین دانش آموزان نیازمند توزیع کرده و گزارش کاری خود را به کمیته امداد ارائه دهند.

دشتی اضافه کرد: در روز 19 اسفندماه پایگاه‌های نیکوکاری در میادین و مساجد شهر و در 20 اسفندماه در مصلی های سطح شهرها دایر می‌شود.