فرماندار نمین گفت: در سال زراعی - آبی جاری بالغ بر 7 میلیون مترمکعب در مصرف آب کشاورزی شهرستان نمین صرفه‌جویی شده است.

به گزارش مرور نیوز، «فرهاد عبدالعلی‌پور» در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی شهرستان نمین با بیان این مطلب گفت: این میزان صرفه‌جویی با اجرای سیستم‌های مدرن آبیاری، توسعه کشت غلات با نیاز آبی کم، رعایت الگوی کشت و توسعه کشت مستقیم غلات و سیب‌زمینی انجام شده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود با اجرای سیستم‌های مدرن و تحت فشار آبیاری و اصلاح الگوی کشت در شهرستان نمین در سال زراعی آتی بالغ بر 9 میلیون مترمکعب صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی شهرستان صورت گیرد.

فرماندار نمین یادآور شد: حداقل نیاز آبی بخش کشاورزی شهرستان در بخش زراعی و باغی112 میلیون مترمکعب و در بخش دامداری و مرغداری 300 هزار مترمکعب است.

عبدالعلی‌پور گفت: مجموع آب قابل استحصال شهرستان 28.5 میلیون مترمکعب است که این میزان برداشت 25 درصد آب مورد نیاز بخش کشاورزی شهرستان نمین را تأمین می‌کند.

رئیس شورای اداری شهرستان نمین خاطرشنان کرد: با اجرای 200 هکتار آبیاری تحت فشار در دوسال اخیر بالغ بر 800 هزار متر مکعب در مصرف آب کشاورزی شهرستان نمین صرفه‌جویی شده که پیش‌بینی می‌شود در سال آتی با اجرای 300 مترمکعب آبیاری تحت فشار میزان آب صرفه‌جویی شده به یک میلیون متر مکعب افزایش یابد.

وی در ادامه داد: با توسعه کشت زعفران به مساحت 7 هکتار و کشت لگوم به مساحت 500 هکتار در سال آتی بالغ بر 5.2 میلیون متر مکعب دیگر در مصرف آب شهرستان نمین صرفه‌جویی صورت گیرد.

فرماندار نمین یادآور شد: با توجه به ماهیت بخش کشاورزی و این‌که بیشترین آب در این بخش استفاده می‌شود باید به لحاظ کردن این واقعیت که محدودیت منابع آبی در کشور وجود دارد نگرش منطقی به نحوه مصرف آن داشته باشیم.