رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم گفت: پروژه کاداستر در منابع طبیعی و اراضی ملی و کشاورزی شهرستان جم عملیاتی شد و اکنون این طرح در وسعت 150 هزار هکتار و با داشتن 47 پلاک به پایان رسید.

به گزارش مرور نیوز، سید مصطفی احمدی صبح امروز در نشست با مسئولان دادگستری شهرستان جم با بیان اینکه طرح کاداستر در شهرستان جم نقش مهمی در حل مشکلات کشاورزان و بهره‌برداران دارد اظهار داشت: اجرای طرح کاداستر در شهرستان جم سبب شفافیت در نقشه اراضی ملی شده است.

وی با بیان اینکه مشکلات زیادی در نقشه قدیمی اراضی ملی و مستثنیات وجود داشت افزود: با اجرا و تکمیل طرح کاداستر شهرستان جم تمامی این مشکلات مرتفع شده است.

احمدی بیان کرد: در حال حاضر تمام نقشه تفکیکی موجود در منابع طبیعی و آبخیزداری و دیگر ادارت مرتبط دقیق می‌باشد و براساس آن نیز اسناد مالکیت تک برگ برای درخواست کننده صادر می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم گفت: اکنون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اشراف کامل بر حدود واقعی املاک، مستحدثات و اراضی ملی در شهرستان جم دارد و بر پایه این طرح می‌تواند اطلاعات هندسی جامع از محدوده تمام اراضی را به‌دست بیاورد.

وی با اشاره به اهمیت منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب و آتش سوزی جنگل‌های شهرستان جم در ایام نوروز اظهار داشت: انتظار داریم تمام دستگاه‌های اجرایی در حفاظت از جنگل گلوبردکان در کنار منابع طبیعی همکاری کنند.

احمدی افزود: مجموعه دادگستری در راستای حفظ حقوق بیت المال تاکنون با مجموعه منابع طبیعی شهرستان همکاری خوبی داشته است و بازدید قضات از اراضی ،جنگل و مراتع مورد اهمیت در شهرستان نیز انشالله برنامه ریزی می‌شود.

وی آرای قطعی و تثبیت مالکیت دولت در اراضی ملی شهرستان را تنها با همکاری مراجع قضایی امکان پذیر دانست و از مجموعه دادگستری شهرستان به خاطر توجه به این امر مهم تقدیر وتشکر کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم افزود: اجرای پروژه کاداستر در نخستین گام منطقه عملیاتی در شهرستان جم انتخاب شد و اکنون این طرح در این شهرستان با وسعت 150 هزار هکتار و با داشتن 47 پلاک به پایان رسیده است.