مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پرتقال و سیب به میزان کافی ذخیره‌سازی شده است که در ایام عید وارد بازار استان می‌شود و جای نگرانی برای میوه شب عید وجود ندارد.

به گزارش مرور نیوز مسعود احمدی، اظهارکرد : قیمت این محصولات که قرار است وارد بازار استان شوند در همان زمان آغاز عرضه که حدودا از 25 اسفندماه است، مشخص می‌شود.

وی افزود: آنچه که دولت بر روی آن تأکید دارد میوه‌هایی است که همه مردم از آن استفاده می‌کنند مانند پرتقال و سیب که این اقلام به اندازه کافی در استان برای ایام عید ذخیره شده است.

احمدی تصریح کرد: پرتقال و سیب ذخیره شده از میوه‌های تولید جنوب و بخشی از میوه‌های شمال که سرمازده نبودند، هستند. همچنین یک شرکت همانند سال گذشته کار نظارت بر کیفیت محصولات ذخیره شده را از زمان ذخیره‌سازی تا زمان توزیع بر عهده دارد و هر جایی که مشکلی وجود داشته باشد، مشکلات را اعلام می‌کند.

وی در خصوص گرانی موز در این روزها اظهار کرد: موز یک میوه وارداتی است و با توجه به اینکه تولید داخل کشور نیست، نمی‌توان بر روی قیمت آن مانور داد.

احمدی با بیان این‌که جهاد کشاورزی متولی تولید است و متولی قیمت و قیمت‌گذاری نیست، عنوان کرد: کار قیمت‌گذاری بر اساس قانون اصناف و سازمان صنعت و تجارت انجام می‌شود و به عهده آن‌ها است و جهاد کشاورزی نیز وظیفه تنظیم بازار را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: قیمت‌ها را کمیته‌ قیمت گذاری استان متشکل از نمایندگان سازمان صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و ... تعیین می‌کند و این میوه‌ها از 25 اسفند وارد بازار می‌شوند.

احمدی تصریح کرد: دولت برای تنظیم قیمت‌ها از ابزار خود استفاده می‌کند و در زمان نیاز محصولی را که ذخیره‌سازی کرده، وارد بازار می‌کند تا قیمت‌ها تعدیل شوند.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خاطرنشان کرد: سال گذشته از اواخر اسفند تا 30 فروردین حدود 600 تن سیب و 1400 تن پرتقال مصرف توزیع شد و امسال نیز بیش از میزان سال گذشته ذخیره‌سازی انجام گرفته و جای نگرانی برای میوه شب عید وجود ندارد.