قشم - مدیر آموزش و پرورش قشم از افتتاح جشنواره جابربن حیان دانش آموزی با مشارکت 963 دانش آموز در قالب 444 پروژه علمی دراین جزیره خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، بهرام پوراشرف پیش ازظهر دوشنبه با اعلام خرسندی از کیفیت ابتکارات و پروژه های علمی دانش آموزان ابتدایی در جشنواره جابربن حیان، اظهار داشت: بیش از دو هزار و 800 دانش آموز در مرحله آموزشگاهی مسابقات جابربن حیان مشارکت داشتند که بیش از 600 پروزه علمی را در برمی گرفت.

وی با بیان اینکه 963دانش آموز در مرحله شهرستانی حضور دارند، خاطر نشان ساخت: پس از داوری در مرحله شهرستانی، 444 پروژه علمی دانش آموزی با موضوعات آزمایش، طراحی و ساخت به مرحله شهرستانی راه یافتند.

پوراشرف ادامه داد: 31 مدرسه در این جشنواره مشارکت داشتند که از این تعداد 19 مدرسه شهری و 11 دبستان روستایی بودند.

این مسئول تصریح کرد: پس از داوری مجدد، 10طرح و ابتکار برتر به مرحله استانی راه پیدا می کنند. همچنین و به همه ی دانش آموزان شرکتت کننده در مرحله شهرستانی گواهینامه علمی صادر و از آنان تقدیر می شود.

مدیر آموزش وپرورش قشم جشنواره جابر بن حیان را فرصتی مناسب برای بروز خلاقیت و استعداد های دانش آموزان برشمرد و طرح های پژوهشی و خلاقی همچون طرح جابر بن حیان را در راستای رویکرد کیفیت بخشی آموزشی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست.