‌چهارمین موزه در شهرک تاریخی ماسوله با عنوان موزه میراث فرهنگی افتتاح شد.

‌به گزارش مرور نیوز، رضا علیزاده در مراسم افتتاح چهارمین موزه در خانه تاریخی درزی به عنوان موزه میراث فرهنگی گفت: موزه میراث فرهنگی در خانه تاریخی درزی، به عنوان چهارمین موزه در شهر تاریخی ماسوله است.

علیزاده گفت: خانه تاریخی درزی ماسوله که هم اکنون به موزه میراث فرهنگی تبدیل شده طی سال‌های گذشته توسط سازمان میراث فرهنگی تملک و پس از مرمت‌های مورد نیاز به موزه میراث فرهنگی تبدیل شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان افزود: فارغ از هزینه‌های تملک و مرمت‌های سازه‌ای، طی دو سال گذشته از محل اعتبارات ملی در حدود 250 میلیون ریال برای مرمت و تجهیز موزه میراث فرهنگی ماسوله هزینه شده است.

این مسئول در پایان تصریح کرد: پایگاه میراث فرهنگی ماسوله برای راه اندازی و چیدمان این موزه از اموال فرهنگی مرتبط با نهضت جنگل بهره گرفته و اشیای مردم شناسی زینت بخش این موزه هستند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم ایران)، مجموعه موزه های پایگاه میراث فرهنگی ماسوله را در ردیف موزه‌های برتر ایران قرار گرفته است.

موزه عون بن علی(ع)، خانه موزه شوکتی، موزه حیات وحش و موزه میراث فرهنگی چهار موزه دایر شهر تاریخی ماسوله هستند.

به گزارش ایسنا، در موزه فرهنگی 700 قطعه شی تاریخی از مجموعه شخصی مهران اشراقی یکی مجموعه داران بزرگ نظیر ظروف شیشه‌ای - فلزی و سفالی‌، وسایل گرمایشی و طبخ غذا‌، لباس‌های محلی و پارچه‌های قدیمی، اسناد خطی قراردادهای محلی و ازدواج‌، کتاب‌های خطی‌، خشت‌های قدیمی و همچنین ابزارهای سنتی زندگی به نمایش گذاشته شده است.

شهروندان و گردشگران می‌توانند صبح‌ها و عصرها از موزه فرهنگی ماسوله که کنار مدیر پایگاه میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری این شهر تاریخی قرار دارد، دیدن کنند.