معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از آبگیری هفت میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری استان بوشهر به دنبال فعالیت توده بارشی اخیر خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا شهابی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک نوروز باستانی به مردم استان بوشهر، اظهار کرد: این میزان آبگیری بیشتر در شهرستان‌های جم، دشتی، کنگان، دیر و عسلویه صورت گرفته است.

وی افزود: این توده بارشی که در حقیقت عیدی خداوند کریم به مردم استان بود، سازه‌های آبخیزداری شهرستان‌های تنگستان و دشتستان را نیز تحت تاثیر خود قرار داد و در مجموع هفت میلیون متر مکعب آبگیری در کل استان شاهد بودیم.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با تاکید بر اهمیت سازه‌های آبخیزداری استان بوشهر تصریج کرد: تنها در سال 95 تعداد 45 سازه آبخیزداری از محل اعتبارات نفت در استان توسط منابع طبیعی احداث شد که نسبت به سال قبل آن رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

وی اظهار امیدواری کرد: در سال جاری نیز روند احداث سازه‌های آبخیزداری در سطح استان تقویت شود و شاهد یک تحول اساسی در این بخش خواهیم بود.

شهابی تصریح کرد: طبق اطلاعاتی که از حوزه‌های مختلف دریافت کردیم تاثیر سازه‌های آبخیزداری بر روی بالا آمدن سطح آب‌های زیر زمینی و چاه‌های کشاورزی استان قابل ملاحظه بوده است اما در عین حال همه ما می‌بایست همواره در استفاده از منابع آب استان الگوی مصرف را در تمامی بخش‌ها رعایت کنیم.

وی اضافه کرد: منابع طبیعی و آبخیزداری در سال گذشته و قبل از بارندگی‌ها اقدام به لایروبی در بیشتر سازه‌های استان که آماده آبگیری بودند کرد و این امر به فروکش رفتن سریع‌تر و بیشتر آب‌های ذخیره شده کمک کرد.