سمنان - استاندار سمنان گفت: ایجاد اشتغال در سال جاری بنا به امر رهبری، نیازمند تعیین تکلیف دقیق برای دستگاه‌ها و نظارت و سنجش ثانویه است.

به گزارش مرور نیوز، محمدرضا خباز صبح پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل استانداری با اشاره به «سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» و الزامات تحقق منویات رهبری در سال 96 اظهار داشت: توجه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی به اقتصاد مقاومتی در سال‌های متمادی دلیل بر اهمیت آن است و در کشور اقتصاددانی سراغ نداریم که مخالف اقتصاد مقاومتی باشد.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی کلمه نسخه شفابخش اقتصاد کشور محسوب می‌شود و دشمن هم روی این امر تمرکز کرده است.

استاندار سمنان افزود: باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا دشمن نتواند بر اساس نقطه ضعف اقتصادی کشورمان از ایران سوءاستفاده کند.

خباز بیان داشت: رهبری در سخنرانی روز اول فروردین خود مسأله اقتصاد مقاومتی را بار دیگر به‌طور کامل تبیین کردند و موفقیت‌های دولت تدبیر و امید، کشور و نظام را بیان فرمودند و در بخشی از نقاط هم اینکه کامیابی‌های لازم را به دست نیاوردیم، متذکر شدند.

وی تصریح کرد: امسال باید برای هر کدام از این مسائل به‌صورت جداگانه وقت و زمانی تعیین کنیم و تجزیه و تحلیل کرده و سپس جدای از یکدیگر به اقدام بپردازیم.

استاندار سمنان ادامه داد: اقتصاد مقاومتی مجموعه‌ای کاملاً به هم پیچیده است و باید برای هر کدام از این موارد به‌صورت جداگانه برنامه‌ریزی و زمان تعیین کرد.

خباز بیان داشت: باید مشخص کرد که وضع اشتغال در چه بازه زمانی مشخصی روند رشد را طی خواهد کرد تا هم برای خودمان تکلیف تعیین کرده باشیم و هم در بازه‌های زمانی مشخص خود را ارزیابی کنیم و عملکردها را بسنجیم.

وی تصریح کرد: در این شیوه، نباید منتظر آخر سال بمانیم و باید از ابتدای سال برای دستگاه‌های مختلف در بخش ایجاد اشتغال در جلسات مختلف تعیین تکلیف کرده و سپس عملکرد آن‌ها را بسنجیم و نظارت‌ها را افزایش دهیم.