معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: 18 هزار و 160 کیلوگرم انواع مواد غذایی غیر قابل استفاده و غیر بهداشتی توقیف و از گردونه مصرف خارج و 15 متصدی مراکز نیز به دستگاه قضایی معرفی شدند.

به گزارش مرور نیوز، دکتر مرتضی آقاحسنی با اشاره به اجرای طرح سلامت نوروزی توسط مرکز بهداشت استان قم گفت: این طرح از ابتدای اسفند ماه آغاز شده و تا 15 فروردین ماه نیز ادامه خواهد داشت.


وی گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون 8497 مورد بازدید توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان معاونت بهداشتی قم انجام شده است.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: این بازدید ها شامل 6 هزار و 44 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، هزار و 254 مورد بازدید از اماکن عمومی، 919 مورد بازدید از اماکن بین راهی و همچنین 213 مورد بازدید از سامانه آبرسانی و 67 مورد بازدید از مراکز عرضه قلیان بوده است.


آقاحسنی گفت: این بازدیدها منجر به صدور 581 مورد اخطار شامل 181 مورد اخطار بحرانی و 400 مورد اخطار غیربحرانی و تعطیلی 46 مکان غیر بهداشتی و تعطیلی موقت 74 امکنه جهت رفع نواقص شد.


وی گفت: در طی این مدت 18 هزار و 160 کیلوگرم انواع مواد غذایی غیر قابل استفاده و غیر بهداشتی توقیف و از گردونه مصرف خارج و 15 متصدی مراکز نیز به دستگاه قضایی معرفی شدند.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم به سامانه شکایات مردمی 190 اشاره کرد و گفت: 261 مورد از شکایات رسیده به این سامانه توسط کارشناسان مورد پیگیری و رسیدگی قرار گرفته است.


وی گفت: همچنین با وجود نبود امکان نظارت بر کار دستفروشان دوره گرد به دلیل جابجایی‌های مکرر ، 42 مورد از دستفروشان دوره گرد از سطح شهر جمع آوری شدند.
انتهای پیام