مسئول سازمان بسیج رسانه استان البرز با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی و نهادینه شدن آن در جامعه به نقش رسانه‌ها در تبین این مهم پرداخت.

به گزارش مرور نیوز ابراهیم نوروزی فر اظهار کرد: رسانه‌ها باید به‌عنوان رصد کنندگان جامعه حرکت مردم و مسئولان را در خصوص اقتصاد مقاومتی با نگاه کارشناسی تشریح و تبیین کنند تا بتوانند موجب فرهنگ‌سازی آن در جامعه باشند .

وی با ابراز تأسف از اینکه اصحاب رسانه به‌عنوان رکن چهارم جامعه و نماینده افکار عمومی تاکنون در حوزه اقتصاد مقاومتی اقدامات خوبی انجام نداده‌اند، گفت: بر این اساس عمل‌گرایی کمتری را در بین اغلب مسئولان و مردم شاهد هستیم .

مسئول سازمان بسیج رسانه استان البرز اضافه کرد: متأسفانه با توجه به اینکه برخی از مسئولان غالباً دچار بزرگ گویی هستند و تنها خوب سخن می‌گویند، هنوز اقدام و عمل مناسبی در حوزه اقتصاد مقاومتی محقق نشده است .

نوروزی فر تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در جامعه منوط به اهمیت دادن این موضوع در رسانه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها با اشراف به داده‌ها و اطلاعات لازم این حوزه می‌توانند موجب فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی در بین مردم باشند .

وی پرداخت رسانه‌ای به این موضوع را در قالب مصاحبه، یادداشت، گزارش و غیره مهم‌ترین راهکار رسانه‌ای در تعریف استراتژی اقتصاد مقاومتی در بین مردم و مسئولان خواند .

مسئول سازمان بسیج رسانه استان البرز با اشاره به اینکه هنوز ادبیات مشترکی در حوزه اقتصاد مقاومتی بین مردم و مسئولان وجود ندارد، بیان کرد: برای رسیدن به فهم و ادبیات مشترک اقتصاد مقاومتی، رسانه‌ها باید این موضوع را در قالب کار رسانه‌ای فرهنگ‌سازی کنند.

نوروزی فر مطالبه گری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را از مسئولان مهم‌ترین راهکار در تحقق آن در کنار تبیین اقتصاد مقاومتی بین مردم و فرهنگ‌سازی قلمداد کرد .

وی آگاهی دهی رسانه‌ها به مردم دررسیدن به خودکفایی و ایستادگی در برابر تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی دشمنان و استفاده از سرمایه‌های ملی و مردمی را از مهم‌ترین راهکارها تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد .

نوروزی فر، فرهنگ‌سازی مصرف درست و پرهیز از مصرف‌گرایی، پرداخت به فرهنگ قناعت و ارتقای درک ملی را از طریق رسانه‌ها از دیگر راهکارهای ضروری دررسیدن به اقتصاد مقاومتی و نتیجه بخشی سیاست‌های آن نام برد .

وی از رسانه‌های منتقد نیز خواستار نقد محتوایی و اجرایی در خصوص سطح عملکردی اقتصاد مقاومتی شد و تأکید کرد: رسانه‌ها باید در نقد خود رعایت انصاف و دلسوزی را برای کشور و مردم داشته باشند .

این کارشناس ارتباطات و رسانه با تأکید به اینکه دشمن با مأیوس شدن از جنگ نظامی تلاش دارد با فشارهای اقتصادی و فرهنگی در کشورمان به اهداف خود برسد، توجه به منویات رهبر فرزانه انقلاب را مهم‌ترین راهبرد در مقابله با فشار دشمنان و حل مشکلات اقتصادی بیان داشت .

مسئول سازمان بسیج رسانه استان البرز اضافه کرد: تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخشی است که به بهبود وضعیت کشور کمک خواهد کرد به شرطی که به خودباوری دررسیدن به خودکفایی برسیم و اهمیت تأکیدهای مکرر ایشان را که تشخیص درستی است درک کنیم .