بجنورد- مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی گفت: طی سال گذشته عشایر خراسان شمالی هفت هزار و 500 تُن گوشت قرمز تولید کردند و پیش‌بینی‌شده این میزان برای امسال 20 درصد افزایش داشته باشد.

محمدرضا قلی پور در گفتگو با مرور نیوز اظهار کرد: سال گذشته عشایر خراسان شمالی هفت هزار و 500 تُن گوشت قرمز تولید کردند، که برای سال جاری در برنامه داریم تا این میزان به 9 هزار تُن افزایش پیدا کند.

قلی پور با اشاره به‌عنوان سال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اعطای تسهیلات کم‌بهره بانکی به عشایر استانامیدواریم تولیدات گوشت قرمز 20 درصد افزایش پیدا کند.

وی همچنین از جذب 13 میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره بانکی برای عشایر خراسان شمالی خبر داد و گفت: این تسهیلات از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی جذب‌شده است.

وی بابیان اینکه این تسهیلات در قالب طرح زنجیره گوشت قرمز برای پرواربندی و کمک به عشایر خسارت‌دیده از خشک‌سالی‌های اخیر پرداخت می‌شود، هدف از اعطای آن را افزایش تولید و رونق اشتغال برشمرد.

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی افزود: پنج هزار خانوار عشایری با بیش از 750 هزار رأس دام در استان حضور دارند.

قلی پور با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر با پرداخت تسهیلات مختلف و کم‌بهره به عشایر استان به اقتصاد و افزایش تولیدات آنان کمک شده است، اظهار کرد: عشایر استان سالانه هفت هزار و 500 تن گوشت قرمز و بیش از 10 هزار مترمربع صنایع‌دستی و هزاران تن محصولات لبنی دیگر تولید می‌کنند.