هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه درباره برخورد قانونی با تبلیغات غیرقانونی داوطلبان انتخاباتی شورا در استان هشدار جدی داد.

به گزارش مرور نیوز، داریوش رستم آبادی، دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه گفت: این هیئت در چارچوب قانون همه تخلفات و تبلیغات غیرقانونی داوطلبان حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را رصد و مورد پیگیری قرار می دهد.

وی افزود : بر اساس مواد ۹۰، 62 و 63 آیین نامه اجرایی قانون شوراها هر گونه تخلف، تبلیغات غیرقانونی و سوء استفاده از اموال بیت المال مانند استفاده از مکانهای دولتی و تجهیزات اداری ممنوع است.

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد : استفاده از بلندگوهای سیار و راه اندازی کارناوالهای تبلیغاتی هم بر خلاف قانون است و متخلفان بر اساس نص قانون به 3 تا 30 روز زندان محکوم می شوند.

وی همچنین استفاده از جعل مدارک تحصیلی، تبلیغات زود هنگام، تبلغات خارج از موعد در فضای مجازی، دادن وعده و وعید، توزیع مواد غذایی و پرداخت پول و مواردی از این قبیل هم خلاف قانون است و با عاملان آن برخورد قانونی شده و این مواد تخلف در بررسی صلاحیت داوطلبان تاثیر گذار است.

رسول مرادی، مسئول روابط عمومی و سخنگوی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه بر اساس جدول زمانبندی اعلام شده، فرصت قانونی برای تبلغات داوطلبان حضور در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 21 تا 27 اردیبهشت ماه است از مردم خواست تا هر گونه تخلف و تبلیغات غیرقانونی انتخاباتی داوطلبان را به هیئتهای نظارت بخش ها و شهرستان های مربوطه منعکس کنند.

وی افزود : همکاران ما هم در این هیئتها آمادگی کامل دارند این موراد تخلف را مورد بررسی و پیگیری قرار دهند و نتایج آنرا به هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان ارائه دهند.