مراسم جشن میلاد امام جواد(ع) با حضور خیل عظیمی از زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار ‌شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از آستان نیوز ، حرم مطهر رضوی در شب میلاد حضرت جواد الائمه(ع) آذین‌بندی و چراغانی است، ملک پاسبان حریم رضوی یکپارچه غرق نور و شادی شده و صدای مدیحه‌سرایی و مولودی خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در صحن و سرای رضوی طنین انداز شده است.

بارگاه منور امام هشتم(ع) در این شب میزبان هزاران زائرِ دلداده و عاشقی است که با سلام و درود بر محمد و آل او، دست بر دامان میوه دل آقا امام رضا(ع) زده‌اند.

بر اساس این گزارش جشن شب میلاد حضرت امام جواد(ع) پس از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) همراه با پخش صوت سراسری در اماکن متبرکه رضوی برگزار شد.

در این مراسم مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در مدح و ثنای فرزند بزرگوار امام رضا(ع) به مدیحه سرایی، گروه سرود سیره النبی(ص) به تواشیح‌خوانی و حجت الاسلام راشد یزدی به ایراد سخنرانی پرداختند.

حجت‌الاسلام راشد یزدی با اشاره به اینکه مؤمنان باید سیره زندگانی خویش را همچون صادقین برنامه ریزی کنند، اظهار داشت: صادقین همان اهل‌بیت(ع) هستند. ایمان و تقوا فقط نصف دین به شمار می رود، نصف دیگر دین پیروی از امامت است.

وی ادامه داد: اهل بیت(ع) هرگز دروغ نگفته و به اندازه سر سوزنی راه کج نرفته‌اند، لذا خداوند تبعیت از ایشان را بر همه مؤمنان واجب کرده و کمال دین خویش را در پیروی از اهل بیت(ع) قرار داده است.

این کارشناس دینی صدق حدیث و ادا امانت را از ویژگی‌های مهم یک مسلمان برشمرد و عنوان کرد: صداقت و راستی بنیاد همه فضایل و راه رسیدن به همه کمالات از جمله رستگاری و فلاح ابدی است.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) در حدیثی می‌فرمایند فریب نماز و روزه مردم را نخورید، زیرا آدمی گاه چنان به نماز و روزه عادت می‌کند که اگر آنها را ترک کند، احساس ترس می‌کند، بلکه آنها را به راستگویی و امانتداری بیازمایید.

راشد یزدی با اشاره به اینکه علماى اخلاق و سالکان الى الله اهمیت فوق العاده‏اى براى امانتداری قائلند، افزود: خیانت ضد امانتداری است، خیانت از بزرگترین گناهان و نکوهیده‌‏ترین رذایل اخلاقى است. اگر کسی کاری را یاد داشته باشد ولی در انجام آن کم‌کاری کند این فرد خیانت در امانت کرده است.

وی خطاب به زائران بارگاه منور ثامن الحجج(ع) اظهار داشت: در اسلام بر اصول اخلاقی بنیادینی چون وفای به عهد تأکید شده است. وفای به عهد از فضایل و محاسن اخلاقی هر انسان است و اگر یک خانواده بخواهد به یک خانواده آرمانی و سرمشق تبدیل شود باید در چارچوب مکارم اخلاقی عمل کند و اهل وفای به عهد، احسان و ایثار باشد.

گفتنی است؛ همزمان با شب میلاد جوادالائمه جمع کثیری از مردم مشهد با در دست داشتن شاخه‌ای گل برای عرض ارادت، تبریک و تهنیت فرخنده میلاد امام محمّد تقی(ع) به محضر مقدّس پدر پزرگوارشان، علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شدند.