مدیرکل ثبت‌احوال استان خراسان شمالی گفت: 143 هزار و 947 نفر از مردان در استان به نام و القاب حضرت علی(ع) نام‌گذاری شدند.

علی زاهدی‌نیا در گفت‌وگو با مرور نیوز اظهار داشت: جمعیت مردان بر اساس آخرین آمار 431 هزار و 587 نفر است که در حال حاضر 33.3 درصد از مردان در استان به نام و القاب و ترکیبات حضرت علی(ع) نام‌گذاری شدند.

زاهدی‌نیا افزود: سال گذشته از کل نوزادان متولدشده نام «علی» جزو پنج نام با بیشترین فراوانی بوده است که والدین برای نوزادان خود انتخاب کردند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان خراسان شمالی با بیان اینکه فرهنگ نام‌گذاری و انتخاب نام نیک بر خواسته از سیره مطهر اهل‌بیت(ع) و از فرهنگ‌های پسندیده در جامعه است تصریح کرد: بیشترین فراوانی نام علی و امیرعلی بوده است.

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندی تغییر نام و نام‌گذاری در استان به‌سوی نام‌های مذهبی است افزود: در حال حاضر نام‌های مذهبی و برگرفته از نام امامان و معصومین بیش از هر نام دیگری در استان خراسان شمالی است.

زاهدی‌نیا با بیان اینکه بیش از 6 هزار نام مذهبی و دینی به همراه معانی در سایت اطلاع‌رسانی ثبت‌احوال وجود دارد اظهار داشت: علاقه‌مندی به تغییر نام‌ها به دو شکل غیرمذهبی به مذهبی و مذهبی به مذهبی است.