استاندار یزد با اشاره به ضرورت استفاده از تمام ظرفیت دستگاه قضایی در راستای تأمین امنیت اجتماعی، گفت: راه‌اندازی شورای مشاوره در دادگستری یزد نقش مهمی در کاهش آُسیب های اجتماعی ایفا کرده است.

به گزارش مرور نیوز، سیدمحمد میرمحمدی» در آیین تکریم و معارفه دادستان مرکز یزد که با حضور دادستان کل کشور برگزار شد، دستگاه قضا را محل حمایت از ستم دیدگان دانست و بیان کرد: جایگاه دستگاه قضا از رفیع ترین جایگاه در نظام اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره نقش دستگاه قضایی در برقراری امنیت عمومی در استان یزد، گفت: خوشبختانه دادگستری یزد از ابتدا تاکنون با تدبیر و دقت نظر نقش تأثیر گذاری در برقرار امنیت و آرامش اجتماعی را ایجاد کردند.

استاندار یزد با بیان این که در سال 95 پرونده‌های مختومه بیش از 12 درصد افزایش پیدا کرده است، افزود: پرونده های ورودی هم در استان یزد گاهش چشم گیری داشته است.

میرمحمدی، ایجاد زمینه های همدلی بین اقشار مختلف جامعه تصریح کرد: آرامش اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جوامع نتیجه وجود روحیه همدلی و تعامل بین مسئولان هر جامعه است.

این مقام مسئول برقراری نظم و امنیت اجتماعی در راستای توسعه بیش ازپیش فرهنگی و اجتماعی یکی از اولویت‌های اجرایی مسئولان استان در حوزه‌های مختلف است، گفت: حضور دست‌اندرکاران دستگاه قضایی در شورای تأمین استان قوای قلب برای دیگر مسئولان اجرایی و مدیریتی استان یزد است.

وی در پایان استفاده از تمام ظرفیت‌های قوه قضائیه در استان یزد را ضروری دانست و بیان کرد: راه‌اندازی مراکز و شوراهای مشاوره در دستگاه قضایی از جمله اقدامات موثر در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در نقاط مختلف استان یزد است.