ورامین- امام‌جمعه موقت ورامین گفت: کسانی که با ولایت زاویه‌دارند و کسانی که گرفتار انحراف فکری و رفتاری هستند، لیاقت تصدی ریاست جمهوری را ندارند.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه امروز ورامین با ادامه بحث وظایف والدین نسبت به فرزندان در اسلام، اظهارداشت: انتخاب نام نیک و تربیت و تعلیم درست فرزند بسیار اهمیت دارد، وظیفه دیگر مادر شیر دادن به فرزند است.

خطیب جمعه ورامین بیان کرد: یکی دیگر از آدابی که باید نسبت به فرزندان مورد توجه قرار گیرد، عقیقه است، مستحب است در هفتمین روز ولادت کودک برای او قربانی می کنند، مورد دیگر از وظایف والدین برای فرزند، تربیت فرزندان بر اساس محبت امام علی( ع) است.

حضور پر شور معتکفین نشانه ناکارامدی ابزارهای دشمن

محمودی در خطبه دوم نماز جمعه امروز با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف، اظهار کرد: از تمام کسانی که با حضور در مراسم اعتکاف از این فرصت بهره بردند تشکر می کنم، بالطف الهی مراسم اعتکاف امسال با رشد بیش از 30 درصدی همراه بود و تعداد معتکفان شهرستان به 4000 نفر رسید، حضور پر شور مردم به خصوص جوانان در مراسم اعتکاف غرور آفرین است.

وی به تلاش دست اندرکاران اداره تبلیغات اسلامی، ائمه جماعات و امناء مساجد مجری اشاره کرد و افزود: از زحمات این عزیزان تشکر می کنم.

امام جمعه موقت ورامین افزود: در میان هجمه همه جانبه دشمنان برای تضعیف اسلام و انقلاب و تخریب افکار و اعتقادات مردم در فضای مجازی، استقبال پر شور برادران و خواهران از اعتکاف بی نظیر بود و این نشان دهنده نا کارآمدی ابزارهای دشمن در برابر بنیان های فکری و اعتقادی جامعه دینی ما است، این اشتیاق مردمی یک نعمت است که باید با چنگ و دندان آن را حفظ کرد.

وی اضافه کرد: اگر در جامعه برخی مظاهر گناه را می بینیم و رنج می بریم و باید با آن ها مبارزه شود ولی این خیل عظیم زنان و مردان مومن با حضور در مراسماتی مانند اعتکاف نشان می دهند که همچنان ایمان و اعتقاد به خدا و باورهای اسلامی و انقلابی در عمق جان این مردم وجود دارد.

محمودی گفت: البته از معتکفان عزیز انتظار می رود آنچه که در این سه روز به عنوان توشه معنوی کسب می کنند را حفظ کرده و به دیگران نیز منتقل کنند، امیدوارم خداوند متعال دعاهای معتکفان را در حق همگان مستجاب فرماید و عبادات این عزیزان را به احسن وجه قبول فرماید.

وی با اشاره به 29 فروردین، روز ارتش و نیروی زمینی بیان کرد: ارتش جمهوری اسلامی در مقاطع مختلف انقلاب همواره در کنار ملت و مدافع حریم امام و امت بوده و هست، بدیهی است باید روز به روز بر اقتدار ارتش افزوده شود.

افرادی که با ولایت زاویه داشته و انحراف فکری و رفتاری دارند لایق ریاست جمهوری نیستند

امام جمعه موقت ورامین دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: اولا چرا باید اینقدر ضعف قانونی وجود داشته باشد که هرکس به خود اجازه دهد در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند، تاکنون قریب به 750 داوطلب در این انتخابات ثبت نام کرده اند، برای کمترین مشاغل اجتماعی ضوابط خاص از جمله میزان تحصیلات مشخص شده است اما برای ریاست جمهوری کشور چنین اوضاع نابسامانی مشاهده می شود.

وی گفت: دولت و مجلس وظیفه دارند این اوضاع نابسامان را اصلاح کنند، برخی با ثبت نام خود این جایگاه را به سخره گرفتند و متاسفانه متولیان و مسئولان در این رابطه اقدامی نمی کنند.

امام جمعه موقت ورامین هجمه شورای نگهبان از سوی برخی افراد را مورد اشاره قرار داد و گفت: شورای نگهبان به عنوان مرجع اصلی تایید صلاحیت ها باید افراد واجد شرایط را به مردم معرفی کند و لذا ما وظیفه داریم از شورای نگهبان به عنوان نهاد ضامن اسلامیت و بررسی صلاحیت نامزدها حمایت کنیم.

خطیب جمعه ورامین اظهارداشت: از شورای نگهبان می خواهیم در بررسی صلاحیت ها هیچگونه ملاحظه ای نداشته باشد، مردم شورای نگهبان را امین خود می دانند، کسانی که با ولایت زاویه دارند، کسانی که گرفتار انحراف فکری و رفتاری هستند و کسانی که مصالح شخصی و باندی خود را بر مصالح عمومی ترجیح می دهند لیاقت تصدی ریاست جمهوری را ندارند.

وی بیان کرد: از شورای محترم نگهبان انتظار داریم بدون رودربایستی و تنها با رعایت مصالح نظام اسلامی و در چارچوب قانون و با قاطعیت به وظایف دینی خود عمل کند.

محمودی به اهمیت انتخاب اصلح در شوراهای اسلامی اشاره و اضافه کرد: مردم 4 سال سرنوشت شهر خود را به شوراهای اسلامی می سپارند، البته فلسفه واقعی شوراها حضور در همه صحنه های اداری، اجتماعی، فرهنگی و مصالح عمومی مردم است ولی فعلا شوراها فقط در حوزه مسائل شهرداری ها فعالیت می کنند اما در همین حد هم اهمیت بسیار بالایی دارند.

وی گفت: برای تصدی این مسئولیت ها باید افراد صالح، مومن، انقلابی، پاکدست و دلسوز در نظر گرفته شوند، امید است مردم با بررسی و تحقیق و رعایت موازین دینی و انقلابی انتخاب شایسته ای در مورد شوراها داشته باشند.

نهاد امامت جمعه در مورد انتخاب هیات نظارت و اجرایی نقشی نداشته است

مدیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران به ذکر نکاتی در مورد انتخابات شوراها پرداخت و اضافه کرد: هرکس خود را شایسته خدمت به مردم می داند در این امر وارد شود که در این صورت جدای از نتیجه انتخابات ماجور خواهد بود.

وی گفت: هیات نظارت انتخابات شوراها توسط مجلس و هیات اجرایی توسط فرمانداری ها و با انتخاب معتمدین تشکیل می شود که باید عرض کنم نهاد امامت جمعه در هیچکدام از این هیئت ها مورد استعلام قرار نگرفته و نقشی نداشته است.

برخی افراد بزک کرده حق ندارند برای کسب چند رای ارزش های جامعه را زیر پا بگذارند

خطیب جمعه ورامین ورود برخی افراد در دوره های گذشته در انتخابات با روش های غلط را تاسف آور دانست و گفت: عرصه شورا، عرصه خدمت است، این همه ریخت و پاش های چند میلیونی و بعضا چند میلیاردی برای چیست.

وی ادامه داد: حضور در عرصه های اجتماعی و سیاسی حق بانوان است اما برخی با عکس های تبلیغاتی بزک کرده در انتخابات حضور پیدا کردند، با صراحت عرض می کنم هیئت های اجرایی و نظارت موظف هستند بر این مسائل نظارت و اعمال قانون کنند، کسی حق ندارد برای کسب چند رای ارزش های جامعه را زیر پا بگذارد.