این رقابت ها در چهار گروه هشت تیمی برگزار خواهد شد که تیم ساکا پخش سقز در گروه دوم مسابقات قرار گرفته است.

به گزارش مرور نیوز، سرپرست اداره ورزش و جوانان سقز گفت: تیم ساکا پخش سقز، روز جمعه در شهر اردبیل، تیم شهید دهقان نیا را با نتیجه 3 بر 2 شکست داد و این تیم همچنان صدر نشین جدول است.
فرزاد خاکی افزود: این رقابت ها در چهار گروه هشت تیمی برگزار خواهد شد که تیم ساکا پخش سقز در گروه دوم مسابقات قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: تیم ساکاپخش سقز با تیم های پارس آباد اردبیل، شهید دهقان نیا اردبیل، اروم آلیاژ ارومیه، قایقران تکاب، همتاز موتور بناب، خالص سازان روی زنجان و مهیان تبریز هم گروه است.
او یادآور شد: تیم های اول تا سوم هر گروه به مرحله دوم صعود خواهند کرد که مرحله دوم این مسابقات در2 دو گروه شش تیمی برگزار خواهد شد.

**حضور داور بین المللی کشتی در آزمون تئوری کلاس های استاژ در قزاقستان
سرپرست اداره ورزش و جوانان سقز همچنین گفت: محمد رحیم پور، داور بین المللی کشتی اهل این شهرستان برای حضور در اولین مرحله آزمون تئوری کلاس های استاژ، ارتقاء و کنترل از سوی فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران ،راهی کشور قزاقستان شد.
خاکی با بیان اینکه،این آزمون، طی روزهای 26 و 27 فرورین ماه ، برگزار می شود، اظهار داشت: در این آزمون 3 داور بین المللی کشتی از ایران اسلامی حضور دارند و در صورت موفقیت در آزمون برای مسابقه المپیک 2020 ژاپن انتخاب خواهند شد.
وی یادآور شد:رحیم پور ، قضاوت در رقابت های جام جهانی، جام باشگاه های جهان، قهرمانی آسیا و اروپا و بیش از 30 مسابقه بین المللی و 80 مورد مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی را در کارنامه خود دارد.
خاکی ادامه داد: این داور سقزی در سال 2007 در کشور ارمنستان و در سال 2010 میلادی قطر موفق شد مدرک داوری درجه سه و دو بین المللی را دریافت کند و در رقابت های کشتی جام یادگار امام (ره) که اسفند ماه سال 1390 در قم برگزار شد توانست درجه یک داوری بین المللی را با موفقیت کسب کند.
14 هزار ورزشکار سازماندهی شده در سقز وجود دارد که بیش از یک هزار و 200 نفر در حوزه فوتبال و فوتسال در این شهرستان فعالیت می کنند.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.