جایگاه مددکاری در کشور ما فراز و فرودهای فراوانی داشته و اقدام های مختلفی در این حوزه انجام گرفته ولی در مجموع مددکاری را باید شخص تحصیل کرده مرتبط با این رشته انجام دهد.

به گزارش مرور نیوز، فرهاد قیصربیگی روز شنبه در همایش تجلیل از مددکاران نمونه این استان اظهار کرد: نظام مددکاری کشور با چالش های زیادی مواجه است که مهمترین آن وارداتی بودن حرفه مددکاری نشات گرفته از فرهنگ غرب است.
وی افزود: اگر امام علی (ع) نخستین مددکار اجتماعی بود و بسیاری از مددکاران برجسته تاریخ از ایرانیان بودند ولی عمده کتب دانشگاهی ترجمه نویسندگان غربی است و از طرفی دیدگاه برخی نویسندگان داخلی نیز بر گرفته از فرهنگ غیر ایرانی است.
قیصربیگی چالش دوم حرفه مددکاری در ایران را عدم تاثیرگذاری اعلام کرد و یادآور شد: جایگاه مددکاری در کشور ما فراز و فرودهای فراوانی داشته و اقدام های مختلفی در این حوزه انجام گرفته ولی در مجموع مددکاری را باید شخص تحصیل کرده مرتبط با این رشته انجام دهد.
وی تلاش برای ارتقای سطح رفاه و شاخص های نظام سلامت را 2 رویکرد حوزه مددکاری برشمرد و تاکید کرد: برای رسیدن به این 2 نقطه ایده آل هم باید نطام مددکاری بومی سازی و هم تاثیرگذار شود.
قیصربیگی همچنین زیست اخلاقی را لازمه و زیر ساخت مددکاری دانست و گفت: مقصود از زیست اخلاقی تعامل مثبت با افراد جامعه است و این مفهوم زیر ساختی را برای ایجاد جامعه ای پاک بوجود فراهم می کند.
مدیر کل امور اجتماعی استانداری ایلام نیز در این همایش با اشاره به وضعیت آسیب های اجتماعی گفت: کاهش این نابسامانی ها در گرو تقویت امید اجتماعی و زحمات مددکاران است.
علی مهرعلیزاده تاکید کرد: مددکاران باید زمینه ای فراهم کرد تا مددجو به استعدادهای درونی خود واقف و آن را شکوفا کند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام نیز در این مراسم گفت: مددکاران اجتماعی در 70 درصد کلانتری های این استان مستقر و خدمات ارائه می کنند.
محمدرضا نظری اظهار کرد: در سال گذشته 10 هزار مورد مراجعه به مددکاران اجتماعی کلانتری های استان انجام گرفته است.
مهدی فلاحی نماینده انجمن مددکاران اجتماعی ایران نیز در این همایش پیرامون تاریخچه حرفه مددکاری و وظایف مددکاران مطالبی ارائه کرد.
در این همایش از جمعی مددکاران نمونه نیروی انتظامی و اداره کل بهزیستی ایلام تجلیل شد.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7171/9102