رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: طی دولت تدبیر و امید قطار از ریل خارج شده اقتصاد کشور به ریل بازگشته است.

به گزارش مرور نیوز، جبار کیانی در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان افزود: بحران بیکاری مهمترین بحران در استان کهگیلویه و بویراحمد است و باید حل چالش بیکاری به عنوان اولویت اول مسئولان باشد .

وی بیان کرد: تلاش جدی برای تحقق شعار سال که متضمن امنیت، آرامش و رشد کشور است لازم است و امید است در پایان نتیجه مناسبی داشته باشد .

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی از سوی دولت تدبیر و امید در کشور انجام گرفته و قطار از ریل خارج شده اقتصاد کشور به ریل بازگشته است .

کیانی پور با بیان اینکه با وجود تلاش ها مشکلاتی در حوزه های مختلف استان وجود دارد، تصریح کرد: مهار نرخ تورم و ارز و رشد اقتصادی نتیجه تلاش دولت و بخش خصوصی است .

وی ادامه داد: در سال 95 بخش خصوصی برای رشد و توسعه استان اقدامتی از جمله دعوت از هیات های تجاری، برگزاری همایش ها و برنامه های مختلف را در دستور کار خود قرار داد و اجرایی کرد .

کیانی پور با اشاره به اینکه برای توسعه و رشد استان و حل مشکلات آن و پاسخگویی به نیاز های جامعه رویکرد جدیدی در سال "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" لازم است، عنوان کرد: برنامه ریزی برای کسب و کارهای بر پایه دانش بنیان و نوین در استان ضروری است .

وی آموزش مهارت های شغلی توسط فنی و حرفه ای و متولیان آموزشی، راستی آزمایی از واحد هایی که تسهیلات رونق دریافت کرده اند، تخصیص منابع به واحد های دارای بازار مناسب و رقابت پذیر، برگزاری جلسات کارشناسی، توجه جدی به صادرات و جذب سرمایه گذاران، الزام بانک ها و بنگاه های اقتصادی به مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، مطالعه بازار کار، تهاطر بدهی های دولت و بخش خصوصی و پرداخت بدهی پیمانکاران، تعامل مالیاتی دولت و بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی را از دیگر نیازهای استان برای رشد عنوان کرد.