مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 با اشاره به آغاز خرید گندم در استان، از آمادگی 95 مرکز خرید در سراسر استان برای خرید محصول گندم به نرخ تضمینی(دولتی)خبر داد.

 به گزارش مرورنیوز، سیاوش حسین پوراظهار کرد: برداشت گندم در مناطق جنوبی استان از جمله شهرهای اهواز، هندیجان، خرمشهر و امیدیه در حال انجام است و تاکنون سه هزار و 400 تن گندم از کشاورزان این مناطق خریداری شده است.

وی با برشمردن تجربیات به دست آمده شرکت غله در خصوص خرید گندم داخلی و نگهداری و نیز نظارت بر تولید آرد، افزود: حفظ کیفیت گندم‌های ذخیره‌سازی شده و ارتقای کیفیت آرد و نان حاصل تجربه و تلاش کارکنان این شرکت بوده است.

حسین پور تصریح کرد: در خرید محصولات کشاورزی بخصوص گندم باید تلاش بیشتری انجام شود تا موجبات رضایت‌مندی کشاورزان عزیز فراهم شود.

وی با بیان این‌که هر کیلوگرم گندم معمولی با قیمت 1300 تومان و هر کیلوگرم گندم دوروم 1330 تومان خریداری می‌شود، بیان کرد: عملیات پرداخت وجوه خرید گندم به کشاورزان خوزستانی از طریق شعب بانک عامل یعنی بانک کشاورزی انجام خواهد شد.

و خدمات بازرگانی منطقه 4 تصریح کرد: سقفی برای خرید تضمینی گندم نداریم و کشاورزان هر میزان محصول داشته باشند، از آن‌ها خریداری خواهد شد.

حسین پور در ادامه از خرید دانه روغنی کلزا از اوایل فروردین در استان خوزستان خبر داد و گفت: این خرید تا آخر خردادماه ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: با توجه به پیش بینی و اعلام از سوی سازمان جهاد کشاورزی در خصوص تولید حدود 26 هزار و 500 تن دانه روغنی کلزا، انتظار می‌رود حدود 26 هزار تن کلزا توسط این شرکت خریداری شود و تاکنون از شهرهای شوشتر و شادگان مقدار 400 تن دانه روغنی کلزا خریداری شده است.

حسین‌پور، به قیمت خرید دانه کلزا نیز اشاره و خاطرنشان کرد: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه کلزا با 2 درصد ناخالصی و 10 درصد رطوبت، 2783 تومان در مراکز خرید تعیین شده و این محصول تا 10 درصد ناخالصی و 20 درصد رطوبت نیز قابل خریداری است.

وی افزود: به ازای هر درصد افت رطوبتی بالای 10 درصد و افت ناخالص بالای دو درصد، از وزن محصول کلزای تحویلی کسر و بهای آن محاسبه و پرداخت خواهد شد.