رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی از موافقت با برگزاری انتخابات تمام الکترونیک شوراهای اسلامی شهر در اسفراین، شیروان و بجنورد خبرداد .

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی محمد تقی ایرانی چهارشنبه اظهار کرد : دولت تلاش دارد انتخابات در تمام شهرستان‌ها به‌ صورت تمام الکترونیکی برگزار شود اما تاکنون انتخابات الکترونیکی شوراهای شهر در بجنورد و شیروان و اسفراین تأیید شده است .
ایرانی گفت: آموزش‌های لازم برای رأی‌گیری الکترونیکی از طریق صداوسیما و رسانه‌ها در موعد مقرر انجام می‌شود.
به گزارش ایرنا 5هزار و 489 داوطلب برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در خراسان شمالی ثبت نام کرده اند که از این تعداد پنج هزار و231 داوطلب از سوی هیات اجرای تایید صلاحیت شده و 176داوطلب رد صلاحیت شده اند و از 25 فروردین تا 31 مهلت بررسی صلاحیت توسط هیات های نظارت انجام خواهد شد و اول اردیبهشت هیات نظارت نظر خود را به بخشداری ها و فرمانداری ها اعلام خواهد کرد.
داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهرو روستا خراسان شمالی برای تصدی 2هزار و 445کرسی شوراهای شهر و روستا در استان با هم رقابت خواهند کرد که از این تعداد 118 کرسی برای شورای شهر و 2هزار و 327کرسی شورای روستاها می باشد .
تعداد کل صندوق های أخذ رای پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا را در خراسان شمالی ١٠٦٨ صندوق است که ٣٠٣ صندوق شهری ، ٧٥١ صندوق روستایی و ١٥ صندوق نیز عشایری است که در صورت تجدید نظر هیات های اجرایی تعداد این صندوق ها تغییر خواهد کرد.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه 1396 برگزار می شود.
استان 863هزارنفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد .