نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: رعایت قانون و موازین شرعی و عقلی از سوی نامزدهای انتخاباتی ضروری است.

به گزارش مرور نیوز، آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به اینکه شب گذشته شورای نگهبان کار رسیدگی به صلاحیت نامزدهای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را تمام کرد و برای اعلام به وزارت کشور فرستاد، افزود: همه باید قانون را رعایت و به تصمیم های شورای نگهبان احترام قایل شوند.
وی با اشاره به هشدار امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه 'تضعیف و توهین به شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور است' و 'مفسد فی الارض خواندن فردی که به شورای نگهبان توهین کند'، اظهار کرد: هیچ کس نباید برخلاف موازین عقلی، شرعی و قانونی حرفی بزند یا قدمی بردارد زیرا در آن صورت هم آبروی خودش را می برد و هم اسباب زحمت دیگران می شود.
امام جمعه تبریز یادآوری کرد: در جمهوری اسلامی میثاق ملی و فصل الخطاب، قانون بوده و رعایت آن برای همه واجب است.
آیت الله مجتهد شبستری با تاکید بر رعایت اخلاق، صداقت، ادبیات وزین اخلاقی و پرهیز از تهمت و افترا به دیگران از سوی نامزدهای انتخابات ادامه داد: نامزدهای منتخب باید به فکر دین، معیشت مردم و عزت مسلمانان و پایبند به آرمان های اسلامی باشند.
وی گفت: منتخبان شوراهای اسلامی باید افراد ساده زیست، انقلابی و پاسدار خون شهدا باشند و شئونات، ارزش ها و اخلاق اسلامی را رعایت کنند.
امام جمعه تبریز با اشاره به دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران در سال 58 از سوی امام راحل، اظهار کرد: این نهاد مقدس علاوه بر ایفای نقش در دوران دفاع مقدس و سازندگی کشور در کارهای فرهنگی، حمایت از مظلومان و مبارزه با تکفیری ها نقش به سزایی ایفا می کند.
آیت الله مجتهدشبستری همچنین با اشاره به هفته سلامت افزود: پایه اولیه همه مسائل مربوط به سعادت دنیوی و اخروی بستگی به سلامت روح و جسم انسان است.
وی با اشاره به خسارت جانی و مالی سیل جمعه گذشته در شهرهای استان به ویژه روستای چنار عجبشیر و آذرشهر گفت: این حادثه موجب جریحه دار شدن عواطف ملت ایران به ویژه استان شد و امید است مسئولان خسارت های وارده به سیل زدگان را زودتر جبران کنند.
آیت الله مجتهدشبستری همکاری و همدلی نهادها، ارگان های نظامی و امنیتی و دستگاه های دولتی و غیردولتی در امدادرسانی به سیل زدگان را قابل قدردانی دانست و افزود: مسئولان باید به وعده های خود برای جبران خسارت های این حادثه جامه عمل بپوشانند.