مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: گیلان 375 هزار نفر جمعیت دانش آموزی دارد که 70 هزار نفر از آن‌ها در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش مرور نیوز، مهدی حاجتی ظهر امروز در نشستی با روسای آموزش و پروش مناطق و شهرستان‌های استان گیلان در رشت اظهار داشت: گیلان جزء استان‌هایی است که مدارس غیردولتی در آن مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: گیلان از مجموع 375 هزار نفر جمعیت دانش آموزی دارای 5 هزار و 150 واحد آموزشی دولتی و غیردولتی است که از این مجموعه 3 هزار و 82 واحد دولتی بوده و 70 هزار نفر از جمعیت دانش‌آموزی استان در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

وی شورای آموزش پرورش گیلان را شورای برتر در کشور خواند و افزود: شورای آموزش پرورش استان گیلان در طول 3 سال اخیر 226 مصوبه ارائه داد که 95 مصوبه آن اجرایی شده و خروجی این مصوبه‌ها جذب 18 تا 20 درصدی سود حاصل از فروش نفت و گاز بوده است.

حاجتی دانش آموزان گیلانی را دارای رتبه‌ها و مقام‌های برتر در سطح کشوری و بین المللی بیان کرد و گفت: دانش آموزان گیلانی در حفظ قرآن کریم رتبه اول، در المپیاد علوم رتبه اول تا سوم و در بخش المپیک و سایر سطوح علمی در رتبه‌های برتر قرار گرفته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گرایش دانش‌آموزان گیلانی را در جذب به هنرستان‌ها 2 درصد بیشتر از میانگین کل کشور خواند و افزود: دانش‌آموزان گیلانی 36 درصد جذب هنرستان‌ها شده و در سایر شاخه‌های علوم تجربی 28 درصد، علوم انسانی 27 درصد و ریاضی 7 درصد گرایش دارند.